Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft een "Raadsvoorstel tot kredietaanvraag Fonteijnenburghlaan en stand van zaken". Het project richt zich op de herinrichting van de Fonteijnenburghlaan in Leidschendam-Voorburg. Het college heeft ingestemd met het ontwerp en de subsidieaanvraag. Het definitieve ontwerp is vastgesteld met minimale wijzigingen na inspraak. Belangrijke wijzigingen betreffen de rijstrookindeling en het behoud van ondergrondse containers. De kosten van €669.930 worden volledig gedekt door subsidies van Stadsgewest Haaglanden. De uitvoering is gepland voor de tweede helft van 2011, met een doorlooptijd van zes maanden. De raad wordt geadviseerd om het krediet beschikbaar te stellen en kennis te nemen van de wijzigingen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat informatie over de ontwerpfase, wijzigingen, financiële dekking, communicatie en planning. Echter, meer gedetailleerde informatie over de inspraakreacties en hoe deze zijn verwerkt, zou de volledigheid kunnen verbeteren.
Rol van de Raad:
De raad moet kennisnemen van de ontwerpwijzigingen en het krediet van €669.930 goedkeuren voor de herinrichting van de Fonteijnenburghlaan.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of zij instemt met de voorgestelde kredietaanvraag en de wijzigingen in het ontwerp. Dit kan politieke implicaties hebben, vooral als er bezwaren zijn vanuit de gemeenschap.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). De doelen zijn duidelijk en tijdgebonden. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afhankelijkheid van subsidie kan een risico vormen als de kosten hoger uitvallen.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om het krediet van €669.930 beschikbaar te stellen voor de herinrichting en kennis te nemen van de ontwerpwijzigingen.
Participatie:
Er is sprake van participatie door middel van inspraakrondes en communicatie met de omgeving. Er zijn informatieavonden en overlegmomenten geweest, wat wijst op betrokkenheid van de gemeenschap.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel. Het richt zich voornamelijk op verkeersveiligheid en infrastructuur.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen bedragen €669.930, volledig gedekt door subsidies van Stadsgewest Haaglanden. Er is een risico dat extra kosten ontstaan door kabels en leidingen, maar deze worden naar verwachting binnen het budget opgevangen.