Het transcript dat je hieronder aantreft is gegenereerd met behulp van computertechnologie.
Hierdoor kunnen de namen van personen en partijen soms foutief zijn weergegeven.
Indien je een fout opmerkt kun je deze gemakkelijk verbeteren door op het bewerk-symbool (het potloodje) te klikken.
Dat is een feit. D66. Dank u wel, voorzitter, ja, ik hoor de wethouder zeggen: Let's cross that bridge when we get there. Aan de ene kant snap ik dat je niet te veel op de zaken vooruit wil lopen, maar ik zou het toch wel fijn vinden om.
Enige indicatie te krijgen van waar het college dan aan denkt. Wethouder, ja, die indicatie is dat we een hele grote lijst met ombuigingen hebben. Mogelijke ombuigingen waar we dan eventueel een beroep op zouden moeten doen en ik ga nu geen uitspraken doen over wat en ik wil ook geen zorgen kweken waar die niet liggen. Heel vaak wordt in de media gevraagd, kunt u alvast aangeven welk zwembad moet worden gesloten, of welk wijkcentrum. Nou, dat is op dit moment gelukkig niet aan de orde, dus ik ga ook geen zorgen kweken waar die niet nodig zijn, want het gaat wel om mensen die er allemaal van afhankelijk zijn en daarmee bezig zijn. Dan heb ik nog de vraag gekregen, ja.
Ja, een beetje in relatie daarmee met die rapportage. We zijn natuurlijk bezig met Duisenberg, maar bedrijven worden steeds meer ook Europees gehouden aan het feit dat ze ook maatschappelijke doelen moeten rapporteren, bijvoorbeeld milieudoelen, etcetera. En de vraag van Gemeentebelangen LV kwam of wij daar ook mee bezig kunnen zijn? Ja, we zijn daarmee bezig. Het is zo dat je als je wil rapporteren over iets, je natuurlijk eerst ambities moet stellen daarop en wij zijn van plan per kadernota en met de begroting volgend jaar die ambities op bepaalde onderdelen echt ook in de begroting aan te geven, zodat we daarna over kunnen rapporteren en dat zijn in eerste instantie ook de milieudoelen die in de duurzaamheidsplannen voorkomen, bijvoorbeeld CO2 en dat soort zaken. Dan heb je ook nog, als je het heel ingewikkeld maakt, dat we eerst onze eigen CO2-inzet kunnen duidelijk maken, bijvoorbeeld, wij rijden elektrische auto's, dan kun je ook nog kijken in je inkoopbeleid. Daar zijn we natuurlijk ook mee bezig en daarnaast kun je ook nog kijken wat onze leveranciers dan doen. Dat is wel heel ver, maar we gaan in eerste instantie kijken wat onze eigen organisatie daar ook aan bijdraagt en die gaan we.