Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het amendement betreft het "Raadsvoorstel Vaststellen (concept) raadsbesluit Masterplan Bereikbaarheid CID Binckhorst" en richt zich specifiek op het voorkeurstracé voor de bereikbaarheid van het gebied. Het lid L. Muller van het CDA stelt voor om in het raadsbesluit de voorkeursvariant 1T te vervangen door 2T. Het CDA benadrukt het belang van een goede OV-infrastructuur voorafgaand aan de ontwikkeling van woningen en bedrijven in de Binckhorst. Tracé 2T, dat over de Zonweg loopt, wordt gezien als een logischer keuze om de toekomstige mobiliteitsbehoeften van Haagse inwoners en bedrijven te ondersteunen, in tegenstelling tot tracé 1T over de Maanweg.
Oordeel over de volledigheid:
Het amendement is specifiek en duidelijk in zijn voorstel om de voorkeursvariant te wijzigen. Het biedt een beknopte toelichting op de reden voor de wijziging, maar mist gedetailleerde onderbouwing of analyses die de keuze voor tracé 2T verder ondersteunen.
Rol van de raad:
De raad moet het amendement beoordelen en beslissen of het voorgestelde tracé 2T in plaats van 1T wordt opgenomen in het Masterplan Bereikbaarheid CID Binckhorst.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het ondersteunen van de oorspronkelijke voorkeursvariant 1T of het amendement dat pleit voor variant 2T. Deze keuze heeft implicaties voor de toekomstige mobiliteitsinfrastructuur en de ontwikkeling van het gebied.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de wijziging van het tracé. Echter, het mist tijdgebonden elementen en gedetailleerde criteria voor evaluatie. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de onderbouwing kan uitgebreider.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of zij het amendement van L. Muller steunen en daarmee tracé 2T als voorkeursvariant vaststellen in het Masterplan.
Participatie:
Het amendement zelf zegt niets over participatie, maar impliceert dat er vragen en mogelijk zorgen zijn vanuit de gemeenschap over de tracékeuze.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is impliciet relevant, aangezien een goed OV-netwerk bijdraagt aan duurzame mobiliteit. Het amendement zelf benoemt duurzaamheid niet expliciet.
Financiële gevolgen:
Het amendement bespreekt geen financiële gevolgen of hoe deze gedekt worden. Dit is een belangrijk aspect dat verder onderzocht moet worden om de haalbaarheid van tracé 2T te beoordelen.