Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het amendement is "Amendement 5 Tracedeel 6: Kopstation Maanweg bij trace 1T". Het amendement stelt voor om de geplande verbinding tussen Binckhorst en Voorburg te wijzigen. In plaats van een nieuwe brug over de Broeksloot, wordt voorgesteld om een kopstation op de Maanweg te realiseren, nabij het A12-viaduct. Dit zou de bestaande Huygenspassage benutten voor fiets- en voetgangersverkeer, waardoor de huidige infrastructuur behouden blijft en verkeersveiligheid wordt verbeterd. Het amendement benadrukt dat deze wijziging voordelen biedt zoals het vermijden van extra bouwwerkzaamheden en het behoud van de huidige omgeving.
Oordeel over de volledigheid:
Het amendement is redelijk volledig in zijn argumentatie en biedt duidelijke voordelen van de voorgestelde wijziging. Het bevat echter geen gedetailleerde technische of financiële analyses die de haalbaarheid verder onderbouwen.
Rol van de raad:
De raad moet het amendement beoordelen en beslissen of de voorgestelde wijziging in het Masterplan wordt aangenomen. Dit omvat het afwegen van de voordelen van het behoud van de huidige infrastructuur tegen de oorspronkelijke plannen.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het oorspronkelijke plan en het voorgestelde amendement, waarbij ze rekening moeten houden met aspecten zoals verkeersveiligheid, kosten, en de impact op de lokale gemeenschap en infrastructuur.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de voorgestelde locatie en infrastructuur. Het is echter minder specifiek over de tijdlijn en kosten (Achievable, Realistic, Time-bound). Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de haalbaarheid en kosten zijn niet volledig uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of het amendement wordt aangenomen en daarmee de voorgestelde wijziging in het Masterplan wordt doorgevoerd.
Participatie:
Het amendement vermeldt geen specifieke participatie van de lokale gemeenschap in de besluitvorming, hoewel het behoud van de huidige infrastructuur impliceert dat er rekening is gehouden met lokale belangen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar het behoud van bestaande infrastructuur kan als een duurzame keuze worden gezien door het vermijden van nieuwe bouwprojecten en de bijbehorende milieu-impact.
Financiële gevolgen:
Het amendement bespreekt niet expliciet de financiële gevolgen of hoe deze gedekt worden. Het suggereert wel dat de voorgestelde wijziging kosten kan besparen door het vermijden van nieuwe bouwwerkzaamheden.