Nieuws in één oogopslag

Het Journaal toont kort en krachtig wat er speelt.

Journaal

Raadsinformatie

Alles kunnen vinden en niets missen. Met analyses & samenvattingen.

Maak een dossier

Verzamel informatie over een specifiek onderwerp.

Dossiers
Kies een vergadering : 12-12-2017, Raad
Het transcript dat je hieronder aantreft is gegenereerd met behulp van computertechnologie. Hierdoor kunnen de namen van personen en partijen soms foutief zijn weergegeven. Indien je een fout opmerkt kun je deze gemakkelijk verbeteren door op het bewerk-symbool (het potloodje) te klikken.

Vragenuur.


K. Tigelaar - Burgemeester

Daarmee rond ik agendapunt twee af en bij agendapunt drie over het vragenuur heeft de fractie van Gemeentebelangen gevraagd om vragen te willen stellen over de werkzaamheden aan de waterleiding Parkweg in december. De heer Steutel, aan u het woord. Voorzitter, dank.

W.F. Steutel - GBLV

Dank u wel, voorzitter. Een korte inleiding: aan de Parkweg in het Huygenskwartier Voorburg worden sinds enkele weken werkzaamheden uitgevoerd aan de waterleiding. Naar aanleiding hiervan heeft de fractie Gemeentebelangen de volgende vragen. Is de wethouder van mening dat het handig is om tijdens voor winkeliers belangrijke en drukke decembermaand werkzaamheden in een winkelgebied uit te voeren die ook nog beslag leggen op het aantal parkeerplaatsen? Vraag twee, tot hoe lang gaan deze werkzaamheden nog duren? Dan vraag drie, is het mogelijk om de parkeerplaatsen die nu worden bezet voor materiaalopslag en dergelijke de rest van de maand december beschikbaar te krijgen voor bezoekers aan het Huygenskwartier? En vraag vier, door de werkzaamheden ontstaan, zo hebben wij vernomen, ook verkeersgevaarlijke situaties door dubbel parkeren. Ziet de wethouder hierin een extra stimulans om de parkeerplaatsen zo snel als mogelijk weer beschikbaar te krijgen? En de laatste vraag: op welke termijn mogen de bewoners en winkeliers actie verwachten van de wethouder?

K. Tigelaar - Burgemeester

Dank u wel, dank u wel. Dan geef ik het woord voor de beantwoording aan wethouder Stemerdink. Voorzitter, dank.

Onbekende spreker

Dank u wel. Antwoord op vraag één of het handig is om tijdens de werkzaamheden of tijdens de kerstperiode werkzaamheden uit te voeren. Nee, voorzitter, dat is niet handig. Twee, tot hoe lang duren de werkzaamheden? Ze zijn afgerond op 8, excuus, op 2 maart volgend jaar. Dan zijn de werkzaamheden helemaal afgerond. Of we tijdens de kerstperiode maatregelen kunnen nemen? Ja, voorzitter, dat kunnen we, dat is namelijk opgenomen in het bestek. In de vergunning zijn er al eerder afspraken over gemaakt en dat betekent, voorzitter, dat op 15 december de opslag aan de Parkweg bij de parkeerplaatsen opgeruimd zal zijn en aan het eind van de dag aangeveegd, en dat de werkzaamheden zullen stoppen op 20 december en op 8 januari volgend jaar weer hervat zullen worden. Vraag 4, voorzitter, wat betreft de verkeersgevaarlijke situaties ben ik niet van op de hoogte, daar zullen we dus naar kijken. Ook voor de werkzaamheden die we dan dus weer in januari zullen aanvangen. En 5, voorzitter, actie van de wethouder is volgens mij niet nodig. Dank u.

W.F. Steutel - GBLV

Voorzitter, dank aan de wethouder voor de beantwoording van onze vragen. Het stemt ons verheugd dat in de belangrijke periode van de feestdagen alle werkzaamheden en het oponthoud er niet zijn. En daar zijn we heel blij mee. En ik denk ook de inwoners en de ondernemers, en ik dank de wethouder voor de beantwoording.

K. Tigelaar - Burgemeester

Zijn er nog andere raadsleden over hetzelfde onderwerp? Aanvullende vraag? Dat is niet het geval, dan dank ik ook de wethouder voor de beantwoording en sluiten we dit agendapunt af. Dan ga ik verder.