15-03-2011 Raad
Agendapunt Hamerstukken
Agendapunt 13 Raadsvoorstel: Toestemming verlenen tot wijziging Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden (523300/530276).
-
Raadsvoorstel Toestemming verlenen tot wijziging gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Toestemming verlenen tot wijziging Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden
Samenvatting: Het voorstel betreft de wijziging van de Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden, noodzakelijk door de inwerkingtreding van de Wet veiligheidsregio's per 1 januari 2011. Deze wet verplicht gemeenten tot samenwerking op het gebied van brandweerzorg, geneeskundige hulpverlening en rampenbestrijding binnen veiligheidsregio's. De wijziging vervangt de oude wetgeving en stroomlijnt de verantwoordelijkheden en bevoegdheden binnen de regio. De gemeenteraad moet toestemming verlenen aan het college om deze regeling aan te gaan, zoals vereist door de Wet op de gemeenschappelijke regelingen.
Oordeel over de volledigheid van het voorstel
Het voorstel is volledig in de zin dat het de noodzaak en de juridische context van de wijziging duidelijk uiteenzet. Het biedt een gedetailleerde toelichting op de Wet veiligheidsregio's en de implicaties voor de gemeenschappelijke regeling.
Rol van de raad bij het voorstel
De raad moet toestemming verlenen aan het college om de gemeenschappelijke regeling aan te gaan. Dit is een formele vereiste volgens de Wet op de gemeenschappelijke regelingen.
Politieke keuzes
De raad moet beslissen of zij instemt met de wijziging van de gemeenschappelijke regeling, waarbij de overwegingen vooral juridisch en beleidsmatig van aard zijn. De keuze is beperkt tot instemming of afwijzing op basis van strijd met het recht of het algemeen belang.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, gezien de wettelijke verplichting per 1 januari 2011. Het is meetbaar in termen van juridische naleving. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad
De raad moet besluiten om toestemming te verlenen voor het aangaan van de gewijzigde gemeenschappelijke regeling.
Participatie
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, aangezien het een juridische en bestuurlijke aangelegenheid betreft.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is geen expliciet onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op bestuurlijke en operationele aspecten van veiligheidsregio's.
Financiële gevolgen
Er zijn geen directe financiële gevolgen verbonden aan de wijziging van de gemeenschappelijke regeling, zoals vermeld in het voorstel. De regeling zelf voorziet in toekomstige financiële afspraken via contracten voor dienstverlening.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wet veiligheidsregio's Veiligheidsregio Haaglanden Gemeenschappelijke regeling Brandweerzorg Geneeskundige hulpverlening Rampenbestrijding Bestuurlijke inbedding Lokale verantwoordelijkheid Politieregio's Financiële bijdrageVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 10 Raadsvoorstel: Eindrapportage project Aanleg tramlijn 19 (536473).
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Eindrapportage project Aanleg tramlijn 19
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Eindrapportage project Aanleg tramlijn 19". Het voorstel betreft de afronding van het project voor de aanleg van tramlijn 19, die Delft met Leidschendam-Voorburg verbindt. Het project is voltooid met de exploitatie van tramlijn 19 op het traject 19a. De rapportage omvat de financiële afwikkeling, waarbij het Stadsgewest Haaglanden toestemming vraagt om het gemeentelijk aandeel van € 6.931.349 uit het BOR-fonds te halen. Dit aandeel wordt gedekt door de reserve BOR. Het voorstel bevat ook een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden en de communicatie met betrokken partijen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is gedetailleerd en volledig, met een uitgebreide beschrijving van de projectvoortgang, financiële afwikkeling en communicatie. Het biedt een helder overzicht van de stappen die zijn genomen en de huidige stand van zaken.
Rol van de raad:
De raad moet kennisnemen van de eindrapportage en besluiten om het Stadsgewest schriftelijk toestemming te verlenen om het bedrag uit het BOR-fonds te halen. Daarnaast moet de raad instemmen met de dekking van het gemeentelijk aandeel uit de reserve BOR.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de financiële afwikkeling en de dekking van de kosten uit het BOR-fonds. Er moet ook worden overwogen hoe eventuele tekorten voor het project OV-knoop Voorburg worden aangepakt.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar en tijdgebonden, maar mist concrete informatie over de evaluatie van de projectresultaten (realistisch en tijdgebonden). Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking voor toekomstige projecten zoals de OV-knoop Voorburg vereist aandacht.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om het Stadsgewest toestemming te geven voor de financiële afwikkeling en de dekking van het gemeentelijk aandeel uit de reserve BOR.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er communicatie is geweest met betrokken partijen, zoals bewoners en winkeliers, maar er is geen specifieke informatie over participatieprocessen of inspraak van burgers.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als onderwerp in het voorstel, hoewel de aanleg van openbaar vervoer bijdraagt aan duurzame mobiliteit.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn duidelijk uiteengezet. Het project wordt gedekt door het BOR-fonds en de reserve BOR. Er is een overschot dat kan worden gebruikt voor andere projecten, maar er is ook een tekort voor de OV-knoop Voorburg, waarvoor aanvullende financiering nodig is.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Tramlijn 19 Stadsgewest Haaglanden BOR-fonds Noordsingel Weigelia Sijtwendetunnel HTM OV-knoop Voorburg Fietsersbond CommunicatieVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 5 Raadsvoorstel: Subsidielijst 2011 en subsidieplafond 2011 en verdere jaren (528780).
Samenvatting
De raad van de Gemeente Leidschendam-Voorburg heeft besloten de begroting van baten en lasten voor het dienstjaar 2011 te wijzigen. De wijzigingen betreffen verschillende programma's, waaronder Inwoners, Dienstverlening, Leefbaarheid, De Wijk, Ruimtelijke inrichting, Veiligheid en handhaving, en Bestuur. De totale lasten bedragen €14.787, terwijl er geen baten zijn vermeld, wat resulteert in een saldo van €13.738 aan lasten. Er zijn geen verrekeningen met de reserves of investeringen opgenomen. Na vaststelling van de subsidielijst blijft er een overschot van €13.783 op de subsidiebudgetten, dat ten gunste komt van het exploitatieresultaat. Het besluit is vastgesteld tijdens de openbare raadsvergadering op 15 maart 2011.
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Begrotingswijziging bij het college en raadsvoorstel subsidielijst 2011 en subsidieplafond 2011 en volgende jaren.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Wijziging van de begroting van baten en lasten van de gemeente Leidschendam-Voorburg voor het dienstjaar 2011.
Samenvatting: Het voorstel betreft een wijziging van de begroting van de gemeente Leidschendam-Voorburg voor het dienstjaar 2011. De wijziging omvat aanpassingen in de lasten voor verschillende programma's, zoals Inwoners, Dienstverlening, Leefbaarheid, De Wijk, Ruimtelijke Inrichting, Veiligheid en Handhaving, en Bestuur. Er zijn geen wijzigingen in de baten. Het saldo van de lasten en baten na resultaatbestemming bedraagt €13.738. Daarnaast wordt vermeld dat er een overschot van €13.783 op de subsidiebudgetten is, dat ten gunste van het exploitatieresultaat komt.
Oordeel over de volledigheid van het voorstel
Het voorstel lijkt volledig in termen van de financiële wijzigingen die worden voorgesteld. Het bevat gedetailleerde informatie over de aanpassingen in de lasten per programma. Echter, er ontbreekt context over de redenen voor deze wijzigingen en de impact ervan op de gemeentelijke dienstverlening.
Rol van de raad bij het voorstel
De rol van de raad is om het voorstel te beoordelen en goed te keuren. De raad moet de wijzigingen in de begroting evalueren en beslissen of deze in lijn zijn met de gemeentelijke prioriteiten en doelen.
Politieke keuzes die moeten worden gemaakt
De raad moet beslissen of de voorgestelde wijzigingen in de begroting de juiste prioriteiten weerspiegelen. Dit omvat het beoordelen van de toewijzing van middelen aan verschillende programma's en het bepalen of deze in overeenstemming zijn met de beleidsdoelen van de gemeente.
Is het voorstel SMART? Zijn er inconsequenties?
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van financiële aanpassingen, maar het mist specifieke doelstellingen en tijdsgebonden elementen die het SMART-principe volledig zouden maken. Er zijn geen duidelijke inconsequenties in de financiële cijfers, maar de afwezigheid van context en doelstellingen maakt het moeilijk om de effectiviteit van de wijzigingen te beoordelen.
Besluit dat de raad moet nemen
De raad moet besluiten of zij instemt met de voorgestelde wijzigingen in de begroting voor het dienstjaar 2011.
Participatie
Het voorstel bevat geen informatie over participatie van burgers of andere belanghebbenden in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd in het voorstel, dus het is onduidelijk of dit een overweging is geweest bij de voorgestelde wijzigingen.
Financiële gevolgen en dekking
De financiële gevolgen van het voorstel zijn een saldo van €13.738 na resultaatbestemming. Er wordt vermeld dat er een overschot van €13.783 op de subsidiebudgetten is, dat ten gunste van het exploitatieresultaat komt. Er is geen verdere informatie over hoe andere financiële gevolgen worden gedekt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Begroting Baten en lasten Dienstjaar 2011 Programma's Inwoners Dienstverlening Leefbaarheid Ruimtelijke inrichting Veiligheid en handhaving SubsidiebudgettenVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 6 Raadsvoorstel: Herziening verordening Langdurigheidstoeslag Wet werk en bijstand (544691).
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 8 Raadsvoorstel: Extra budgetaanvraag project Bouw mee aan Voorburg-Noord (544648).
Agendapunt 7 Raadsvoorstel: Wijziging Algemene Subsidieverordening Leidschendam-Voorburg - Verplichting Verklaring Omtrent Gedrag vervalt (art.12, lid 15) (544271).
Agendapunt Hamerstukken
Agendapunt 11 Raadsvoorstel: Vaststelling bestemmingsplan Schakenbosch Noord 2011 (547619).
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg wordt voorgesteld om het bestemmingsplan Schakenbosch Noord 2011 vast te stellen, samen met de Zienswijzennota. Het plan faciliteert de herontwikkeling van Schakenbosch, met voorzieningen voor jeugd- en kindpsychiatrie. Er zijn 25 zienswijzen ingediend tegen het ontwerpplan, waarvan 22 tijdig. De Zienswijzennota bevat reacties en wijzigingen naar aanleiding van deze zienswijzen. Belangrijke wijzigingen betreffen aanpassingen in de tekst, regels en verbeelding van het plan. Er is geen exploitatieplan nodig, omdat de kosten via een anterieure overeenkomst zijn gedekt. Het vaststellen van het bestemmingsplan heeft geen verdere financiële consequenties voor de gemeente. Na vaststelling wordt het plan zes weken ter inzage gelegd, waarbij beroep mogelijk is. Het college stelt voor om het bestemmingsplan en de Zienswijzennota vast te stellen en geen exploitatieplan op te stellen.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Vaststelling bestemmingsplan Schakenbosch Noord 2011
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Vaststelling bestemmingsplan Schakenbosch Noord 2011". Het voorstel betreft de vaststelling van een gewijzigd bestemmingsplan voor Schakenbosch Noord, na de inzageperiode van het ontwerpplan uit 2010. Er zijn 25 zienswijzen ingediend, waarvan 22 ontvankelijk. Het plan faciliteert de concentratie van zorgvoorzieningen, zoals jeugd- en kindpsychiatrie, en omvat wijzigingen naar aanleiding van zienswijzen en onderzoeken. Er is geen exploitatieplan nodig, omdat kostenverhaal is verzekerd via een anterieure overeenkomst. De gemeenteraad wordt gevraagd het bestemmingsplan en de Zienswijzennota vast te stellen en geen exploitatieplan op te stellen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, met een gedetailleerde beschrijving van de wijzigingen en de procedurele stappen die zijn doorlopen. De zienswijzen zijn behandeld en er is een duidelijke uitleg over de financiële en juridische aspecten.
Rol van de raad:
De raad moet het bestemmingsplan en de Zienswijzennota vaststellen, instemmen met de wijzigingen en besluiten geen exploitatieplan op te stellen. De raad speelt een beslissende rol in de goedkeuring van het plan.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen of zij instemt met de voorgestelde wijzigingen en het ontbreken van een exploitatieplan. Er moet ook worden besloten of de financiële afspraken in de anterieure overeenkomst voldoende zijn.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de vastgestelde wijzigingen en financiële afspraken. Het is tijdgebonden door de aangegeven termijnen. Er zijn geen duidelijke inconsequenties, maar de SMART-criteria zijn niet expliciet benoemd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het bestemmingsplan en de Zienswijzennota vast te stellen, instemmen met de wijzigingen en besluiten geen exploitatieplan op te stellen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat zienswijzen zijn behandeld en dat indieners een reactie ontvangen. Er is sprake van participatie door de mogelijkheid tot het indienen van zienswijzen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als onderwerp, maar de herontwikkeling van zorgvoorzieningen kan impliciet bijdragen aan sociale duurzaamheid.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn beperkt, omdat kostenverhaal is verzekerd via de anterieure overeenkomst. Gemeentelijke kosten zijn gedekt en er zijn geen verdere financiële consequenties bij vaststelling van het plan.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Schakenbosch Noord 2011 Zienswijzen Herontwikkeling Zorgvoorzieningen Ruimtelijk Kader Schakenbosch Anterieure overeenkomst Exploitatieplan Zorginstelling Bouwhoogte KostenverhaalVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 12 Raadsvoorstel: Ontwerp herinrichting Parkweg (552041).
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Ontwerp herinrichting Parkweg". Het doel is de verblijfskwaliteit van de Parkweg te verbeteren door onderhoudswerkzaamheden aan de riolering en verharding te combineren met het planten van maximaal 25 extra bomen. Deze toevoeging is een reactie op inspraakreacties en past binnen het groenstructuurplan van de gemeente. De kosten voor de bomen, geraamd op maximaal € 27.500, worden gedekt uit de reserve Groenfonds.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een duidelijke financiële toelichting en een beschrijving van de aanpassingen in het ontwerp. Echter, meer details over de exacte locatie en soort bomen zouden nuttig kunnen zijn.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over de toewijzing van financiële middelen voor de aanplant van de bomen en de dekking hiervan uit de reserve Groenfonds.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen of zij de vergroening van de Parkweg belangrijk genoeg vindt om de extra kosten te rechtvaardigen en of zij akkoord gaat met het gebruik van de reserve Groenfonds voor dit doel.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar (maximaal 25 bomen, kosten € 27.500), maar mist tijdgebonden elementen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de haalbaarheid van het planten van 25 bomen zou verder onderzocht moeten worden.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij het bedrag van € 27.500 beschikbaar stelt voor de aanplant van de bomen en of deze kosten uit de reserve Groenfonds gedekt worden.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat inspraakreacties zijn meegenomen in het ontwerp, wat wijst op enige mate van participatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, aangezien het vergroenen van de Parkweg bijdraagt aan de vergroening van de stedenbouwkundige hoofdstructuur.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen bedragen maximaal € 27.500 voor de aanplant van de bomen. Deze kosten worden gedekt uit de reserve Groenfonds, wat aangeeft dat er geen directe impact op de reguliere begroting is.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Herinrichting Parkweg Bomen Groenfonds Verblijfskwaliteit Ontwerptraject Riolering Verharding Financiële middelen Groenstructuurplan InspraakreactiesVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 9 Raadsvoorstel: Begrotingswijziging behorende wij raadsbrief inzake pilot loondispensatie' (565652)
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg wordt geïnformeerd over een noodzakelijke begrotingswijziging met betrekking tot de Pilot Loondispensatie. Eerder was er verzuimd om deze wijziging bij de Raadsbrief te voegen. De wijziging is nodig om de financiële bijdrage van het Rijk voor de uitvoeringskosten correct te verwerken. Van het ontvangen budget van € 139.944 zijn de reeds in 2010 gemaakte kosten van € 12.150 afgetrokken, waardoor er € 127.794 overblijft. Dit bedrag wordt verdeeld over de begrotingen van 2011 en 2012, resulterend in een wijziging van € 63.897 voor 2011. Het college stelt voor om met deze begrotingswijziging in te stemmen.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Begrotingswijziging Loondispensatie". Het voorstel beoogt een administratieve correctie door een eerder verzuimde begrotingswijziging toe te voegen aan de Raadsbrief over de Pilot Loondispensatie. Deze wijziging is noodzakelijk om de boekhoudkundige verwerking van de pilot te voltooien. De pilot betreft de loondispensatie en de bijbehorende bijdrage van het Rijk in de uitvoeringskosten. De wijziging houdt in dat de kosten van €12.150, gemaakt in 2010, worden afgetrokken van het ontvangen budget van €139.944, met het resterende bedrag van €127.794 verdeeld over de begrotingen van 2011 en 2012. Voor 2011 resulteert dit in een wijziging van €63.897.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig in de context van het herstellen van een administratieve omissie. Het biedt de benodigde financiële details en verwijst naar de relevante Raadsbrief voor verdere context.
Rol van de raad:
De raad moet instemmen met de voorgestelde begrotingswijziging om de boekhoudkundige verwerking van de pilot mogelijk te maken.
Politieke keuzes:
Er zijn geen significante politieke keuzes verbonden aan dit voorstel, aangezien het een administratieve correctie betreft.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de financiële aanpassingen. Het is tijdgebonden, aangezien het betrekking heeft op de begrotingen van 2011 en 2012. Er zijn geen duidelijke inconsistenties.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om al dan niet in te stemmen met de voorgestelde begrotingswijziging.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, aangezien het een interne administratieve aangelegenheid betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op een financiële en administratieve correctie.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn duidelijk uiteengezet: een aanpassing van €63.897 voor de begroting van 2011. Het voorstel geeft aan dat deze wijziging gedekt wordt door het resterende budget van de Rijksbijdrage.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Begrotingswijziging Loondispensatie Pilot Raadsbrief Uitvoeringskosten Budget Boekhoudkundig Commissie MA Kosten CollegeVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt Besluitenlijst vergadering gemeenteraad 15 maart 2011. (570550)
Agendapunt 2 Raadsvoorstel: Toelating en beëdiging van de heer Nijhof als raadslid (563452).
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft op 4 maart 2011 de toelating en beëdiging van de heer G.H. Nijhof als raadslid besproken. De heer Nijhof is voorgedragen als opvolger van de heer H.J. Plekenpol (VVD), die ontslag heeft genomen. De commissie voor het onderzoek van de geloofsbrieven heeft de benodigde documenten onderzocht en vastgesteld dat de heer Nijhof voldoet aan alle benoemingsvereisten volgens de Gemeentewet. Er zijn geen onverenigbare betrekkingen of belangenverstrengelingen geconstateerd. De heer Nijhof heeft de gedragscode voor raads- en commissieleden ondertekend en een overzicht van zijn (neven-)functies verstrekt. De commissie stelt voor om de heer Nijhof toe te laten als raadslid en hem te benoemen als lid van de commissie Algemene Zaken.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Toelating en beëdiging G.H. Nijhof als raadslid". Het voorstel betreft de toelating en beëdiging van de heer G.H. Nijhof als raadslid van de gemeente Leidschendam-Voorburg, na het ontslag van de heer H.J. Plekenpol. De commissie voor het onderzoek van de geloofsbrieven heeft de benodigde documenten onderzocht en vastgesteld dat de heer Nijhof voldoet aan alle benoemingsvereisten. Er zijn geen onverenigbare betrekkingen of belangenverstrengelingen geconstateerd. Het voorstel omvat ook de benoeming van de heer Nijhof als lid van de commissie Algemene Zaken.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig en bevat alle noodzakelijke informatie en documenten die vereist zijn voor de toelating en beëdiging van een nieuw raadslid. Het voldoet aan de wettelijke vereisten volgens de Kieswet en de Gemeentewet.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om het voorstel te beoordelen en te besluiten over de toelating en beëdiging van de heer Nijhof als raadslid. Daarnaast moet de raad beslissen over zijn benoeming in de commissie Algemene Zaken.
Politieke keuzes:
Er zijn geen significante politieke keuzes te maken, aangezien het een procedurele kwestie betreft die voortvloeit uit de Kieswet en de Gemeentewet.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART). Er zijn geen inconsequenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de heer Nijhof toe te laten als raadslid en over te gaan tot zijn beëdiging. Tevens moet de raad beslissen over zijn benoeming in de commissie Algemene Zaken.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, aangezien het een interne procedurele aangelegenheid betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het betrekking heeft op de toelating van een nieuw raadslid.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen financiële gevolgen, wat logisch is gezien de aard van het voorstel. Eventuele kosten zouden vallen onder de reguliere uitgaven voor raadsleden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
G.H. Nijhof Beëdiging Geloofsbrief VVD Ontslag Kieswet Gemeentewet Gedragscode Nevenfuncties BelangenverstrengelingVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 14 Initiatiefvoorstel fractie Gemeentebelangen: Beperking breedte Binckhorstallee tot maximaal vijf meter (563946).
Agendapunt 4.a Interpellatiedebat Kerntakendiscussie (568737).
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 4.b Interpellatiedebat Rotterdamsebaan (568744)
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 8.a Motie GroenLinks inzake mobiele formulierenbrigade (569849).
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 8.b Motie Gemeentebelangen inzake Mariënpark.
-
Verworpen motie toepassing art. 169 lid 4 Gemeentewet voor ondertekening driepartijenovereenkomst Mariënparkpdf dossier
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht: