Raadsvergadering
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening en mededelingen - 19:30
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 156 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester
Agendapunt 2 Vaststellen agenda en spreektijden - 19:35
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 172 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 226 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 200 w/m
S.D. van den Heuvel - VVD:
- 162 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 186 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 200 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 37 w/m
Agendapunt 3 Raadsvoorstel: Benoemen gemeentelijke ombudsman - 19:35
Carina van Eck benoemd tot nieuwe gemeentelijke ombudsman
De gemeenteraad heeft unaniem besloten om Carina van Eck te benoemen tot de nieuwe gemeentelijke ombudsman. Met haar uitgebreide juridische ervaring en passie voor de gemeenschap, staat Van Eck klaar om de inwoners van Den Haag en Leidschendam bij te staan.
Samenvatting
Samenvatting:
De gemeenteraad besluit om Carina van Eck per 5 juni 2024 te benoemen tot gemeentelijke ombudsman voor een periode van zes jaar. Deze benoeming volgt op het vertrek van de vorige ombudsman, Addie Stehouwer. Na een selectieproces, waarbij kandidaten via landelijke media werden opgeroepen en gesprekken werden gevoerd door een afvaardiging van de gemeenteraad van Den Haag, werd Van Eck unaniem voorgedragen. Van Eck is een ervaren jurist met diverse functies, waaronder rechter-plaatsvervanger en vice-voorzitter van de Geschillencommissie Passend Onderwijs.
De gemeentelijke ombudsman behandelt klachten over de gemeentelijke organisatie, zowel op basis van klachten van burgers als op eigen initiatief. De ombudsman werkt vertrouwelijk en onafhankelijk, probeert klachten in goed overleg op te lossen en kan rapporten en aanbevelingen schrijven om de gemeentelijke dienstverlening te verbeteren.
Het besluit heeft geen financiële gevolgen en er heeft geen participatie van inwoners of belanghebbenden plaatsgevonden.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en Samenvatting:
Titel: Raadsvoorstel Benoeming en beëdiging gemeentelijke ombudsman
Samenvatting: Het voorstel betreft de benoeming van mevrouw Carina van Eck als gemeentelijke ombudsman van Leidschendam-Voorburg voor een periode van zes jaar, ingaande op 5 juni 2024. De vacature ontstond door het vertrek van de vorige ombudsman, mevrouw Addie Stehouwer. Na een selectieproces door een afvaardiging van de gemeenteraad van Den Haag, wordt Van Eck unaniem voorgedragen. Van Eck heeft een uitgebreide juridische achtergrond en ervaring in diverse relevante functies. De ombudsman behandelt klachten over de gemeentelijke organisatie en werkt onafhankelijk en vertrouwelijk.
Oordeel over de volledigheid van het voorstel:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de aanleiding, de selectieprocedure, de kwalificaties van de kandidaat en de rol van de ombudsman duidelijk beschrijft. Het bevat ook informatie over de benoemingsperiode en de wettelijke basis voor de benoeming.
Rol van de raad bij het voorstel:
De raad heeft de rol om de voorgedragen kandidaat te benoemen en te beëdigen. Dit besluit wordt genomen tijdens de raadsvergadering van 4 juni 2024.
Politieke keuzes die moeten worden gemaakt:
De raad moet beslissen of zij akkoord gaat met de voorgedragen kandidaat op basis van de aanbevelingen en de kwalificaties van mevrouw Van Eck. Dit is een politieke keuze die gebaseerd kan zijn op vertrouwen in het selectieproces en de geschiktheid van de kandidaat.
Is het voorstel SMART? Zijn er inconsequenties?
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART). Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel. De benoeming is specifiek (mevrouw Carina van Eck), meetbaar (voor een periode van zes jaar), acceptabel (unanieme voordracht), realistisch (gebaseerd op haar kwalificaties) en tijdgebonden (startdatum 5 juni 2024).
Besluit dat de raad moet nemen:
De raad moet besluiten om mevrouw Carina van Eck per 5 juni 2024 te benoemen tot gemeentelijke ombudsman voor de duur van zes jaar.
Participatie:
Er is geen participatie van inwoners of belanghebbenden geweest in dit besluitvormingsproces. Dit is expliciet vermeld in het voorstel.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel. Het betreft een personele benoeming zonder directe impact op duurzaamheid.
Financiële gevolgen:
Het voorstel heeft geen financiële gevolgen, zoals expliciet vermeld in het document.
Conclusie:
Het voorstel is duidelijk en volledig, met een goed onderbouwde voordracht van een gekwalificeerde kandidaat. De raad moet een besluit nemen over de benoeming, zonder dat er financiële of participatieve complicaties zijn.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Carina van Eck Gemeentelijke ombudsman Benoeming Klachten Gemeentelijke organisatie Onafhankelijk Vertrouwelijk Geschillencommissie Passend Onderwijs Rechter-plaatsvervanger GemeentewetVerfijning van de zoekopdracht:
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 58 w/m
A. Ambtenaar - 1 - Ambtenaar:
- 123 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 33 w/m
A. Ambtenaar - 1 - Ambtenaar
Agendapunt 4 Spreekrecht inwoners, indien van toepassing - 19:45
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 154 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 195 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 232 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 159 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 171 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 188 w/m
Agendapunt 5 Vaststellen besluitenlijst vorige vergadering 23 april 2024 - 20:00
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 195 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 232 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 159 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 171 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 188 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 177 w/m
I.M. Feld - GroenLinks:
- 186 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 429 w/m
S.G.D. Kok - PvdA:
- 248 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- -
Th.J. Visser - CDA:
- 299 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 770 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 188 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 222 w/m
S.D. van den Heuvel - VVD:
- 175 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 187 w/m
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV:
- 172 w/m
L. Vogelaar - D66:
- 180 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 77 w/m
Ph. van Veller - Wethouder:
- 199 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 143 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 215 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 159 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 156 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 51 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 125 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 174 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 178 w/m
J. Streefkerk - PvdA:
- 173 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 124 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 339 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 246 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 158 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 196 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 178 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 229 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 155 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 186 w/m
W.E.J. Jorissen - D66:
- 188 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 184 w/m
I.M. Feld - GroenLinks
S.G.D. Kok - PvdA
E.R. van der Schaft - SP
S.D. van den Heuvel - VVD
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
L. Vogelaar - D66
Ph. van Veller - Wethouder
J. Streefkerk - PvdA
W.E.J. Jorissen - D66
Agendapunt 6 3841 Raadsvoorstel Vaststellen Lijst van ingekomen stukken (LIS) en schriftelijke vragen en/of beantwoording - 20:00
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel / Amendement of Motie
#Titel en Samenvatting
Titel: Raadsvoorstel vaststellen LIS en schriftelijke vragen
Samenvatting: Het voorstel betreft de vaststelling van de Lijst van Ingekomen Stukken (LIS) en de wijze van afdoening van schriftelijke vragen en/of beantwoording van schriftelijke vragen voor de periode van 20 april 2024 tot en met 31 mei 2024. De gemeenteraad moet formeel instemmen met de voorgestelde afdoening van deze stukken en vragen, aangezien de raad verantwoordelijk is voor de wijze van afdoening.
#Oordeel over de Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het duidelijk aangeeft wat er van de raad wordt verwacht: het formeel vaststellen van de LIS en de afdoening van schriftelijke vragen. Het bevat de benodigde bijlagen en een duidelijke tijdsperiode. Echter, het voorstel mist een gedetailleerde toelichting op de inhoud van de ingekomen stukken en de specifieke afdoeningen, wat de beoordeling door de raad kan bemoeilijken.
#Rol van de Raad bij het Voorstel
De raad heeft de rol om de voorgestelde afdoening van de ingekomen stukken en schriftelijke vragen formeel vast te stellen. Dit is een controle- en besluitvormingsrol waarbij de raad de adviezen van het presidium beoordeelt en bekrachtigt.
#Politieke Keuzes die Gemaakt Moeten Worden
De politieke keuzes zijn beperkt in dit voorstel, aangezien het voornamelijk een administratieve handeling betreft. Echter, de raad kan besluiten om bepaalde stukken of vragen anders af te doen dan voorgesteld, wat politieke implicaties kan hebben afhankelijk van de inhoud van die stukken en vragen.
#SMART-Analyse en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en haalbare elementen. Het is niet duidelijk hoe de afdoening van de stukken en vragen wordt geëvalueerd of wat de criteria zijn voor een succesvolle afdoening. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afwezigheid van meetbare doelen maakt het moeilijk om de effectiviteit van het voorstel te beoordelen.
#Besluit dat de Raad Moet Nemen
De raad moet besluiten om de Lijst van Ingekomen Stukken en de wijze van afdoening van schriftelijke vragen en/of beantwoording voor de genoemde periode vast te stellen.
#Participatie
Er is geen participatie van inwoners of belanghebbenden bij dit raadsvoorstel. Dit kan begrijpelijk zijn gezien de administratieve aard van het voorstel, maar het ontbreken van participatie kan ook als een gemiste kans worden gezien om meer transparantie en betrokkenheid te creëren.
#Duurzaamheid
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel. Het betreft een administratieve handeling zonder directe impact op duurzaamheid.
#Financiële Gevolgen
Het voorstel vermeldt geen financiële gevolgen. Dit is logisch gezien de aard van het voorstel, dat voornamelijk administratief is en geen directe kosten met zich meebrengt.
Conclusie
Het voorstel is duidelijk en volledig in zijn administratieve context, maar mist details over de inhoud van de ingekomen stukken en de specifieke afdoeningen. De raad moet formeel instemmen met de voorgestelde afdoening, zonder dat er participatie of duurzaamheidsoverwegingen aan de orde zijn. Financiële implicaties zijn niet relevant voor dit voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Ingekomen Stukken Schriftelijke vragen Beantwoording Afdoening Vaststellen Participatie Presidium Griffier Burgemeester PortefeuillehouderVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 8 Hamerstukken - 20:15
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 171 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 188 w/m
Agendapunt 10.1 Raadsvoorstel: Vaststellen startnotitie doorontwikkeling subsidiesystematiek maatschappelijke subsidies - 20:15
Nieuwe Subsidiesystematiek Leidschendam-Voorburg: Gemeente Neemt Regie
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft ingestemd met een nieuw voorstel voor maatschappelijke subsidies, dat de regierol van de gemeente versterkt en ruimte biedt voor innovatie. Het debat over de startnotitie leidde tot een levendige discussie over de sociale basis en de rol van de overheid.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de gemeenteraadsvergadering van Leidschendam-Voorburg werd een voorstel besproken om een nieuwe subsidiesystematiek voor maatschappelijke subsidies vast te stellen. Dit voorstel volgt op een evaluatie die aantoonde dat de huidige aanpak niet effectief genoeg was. De nieuwe systematiek, die in 2025 gereed moet zijn, legt de nadruk op de regierol van de gemeente en stimuleert samenwerking tussen maatschappelijke partners.GroenLinks, samen met PvdA, CDA en SP, diende een amendement in om de sociale basis beter te definiëren. "De sociale basis vormt de kern van de nieuwe subsidiesystematiek," aldus een woordvoerder van GroenLinks. Het amendement stelt dat de sociale basis uit drie lagen bestaat: de individuele, gemeenschappelijke en institutionele sociale basis. Deze lagen moeten inwoners zekerheid bieden op gebieden als werk, inkomen en sociale contacten.
Hoewel het amendement brede steun kreeg, stemde de VVD tegen. "Het gesprek over de sociale basis is te belangrijk om in een raadsvoorstel vast te leggen," verklaarde een VVD-raadslid. De partij pleit voor een bredere discussie met inwoners en benadrukt de kracht van de leefwereld van de inwoners boven de systeemwereld van de overheid.
Wethouder Van Veller toonde zich tevreden met het debat en de uitkomst. "We hebben een mooi inhoudelijk debat gehad over de sociale basis. De raad wil kaders meegeven, en dat is goed," zei hij. De wethouder beloofde dat de gemeente deze zomer hard aan de slag gaat met het uitwerken van de sociale basis, met een terugkoppeling in september.
Het amendement werd met 25 stemmen voor en 8 tegen aangenomen. Het geamendeerde voorstel kreeg unanieme steun van de raad. De nieuwe systematiek zal in 2026 ingaan, na een inspraakprocedure die in augustus 2024 van start gaat.
Samenvatting
Samenvatting:
Het voorstel aan de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg is om een nieuwe subsidiesystematiek voor maatschappelijke subsidies vast te stellen en in te stemmen met het inspraakvoorstel voor de nieuwe algemene subsidieverordening. Dit voorstel komt na een evaluatie die aantoonde dat de bestaande subsidietafels niet de gewenste effectiviteit en efficiëntie in de uitvoering van activiteiten leverden en de doelen van het Sociaal Kompas niet behaalden. Het college wil de gemeentelijke regierol in het subsidieproces versterken en de systematiek aanpassen aan ontwikkelingen zoals de sociale basis.
De nieuwe systematiek, die in 2025 gereed moet zijn, zal de nadruk leggen op de regierol van de gemeente, samenwerking tussen maatschappelijke partners stimuleren, de administratieve lasten verlagen, en ruimte bieden voor flexibiliteit en innovatie. Er wordt een onderscheid gemaakt in de mate van betrokkenheid van de gemeente en de vereisten voor verschillende soorten en groottes van subsidies.
De huidige Algemene subsidieverordening uit 2019 zal worden vervangen door een nieuwe verordening die de nieuwe systematiek ondersteunt, met aandacht voor meerjarige financiering en monitoring. De veranderingen hebben geen bezuinigingsdoelstelling en de financiële gevolgen van het besluit zijn neutraal.
Inwoners en belanghebbenden worden bij het proces betrokken, met 2025 als implementatiejaar en de nieuwe systematiek die in 2026 ingaat. Er wordt een inspraakprocedure opgesteld voor de nieuwe verordening, gericht op de uitvoerbaarheid ervan, en niet op zaken zoals subsidieplafonds of indexatie. Een eerste concept van de verordening zal in augustus 2024 ter inspraak worden voorgelegd, met een inspraakperiode van een maand. Na verwerking van de inspraakreacties zal de definitieve versie aan de gemeenteraad worden voorgelegd voor vaststelling.
-
3769 Raadsvoorstel startnotitie doorontwikkeling subsidiesystematiek maatschappelijke subsidies.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Raadsvoorstel Vaststellen startnotitie subsidiesystematiek maatschappelijke subsidies". Het voorstel beoogt een nieuwe subsidiesystematiek voor maatschappelijke subsidies in de gemeente Leidschendam-Voorburg vast te stellen. De huidige subsidietafels zijn niet effectief en de doelen van het Sociaal Kompas worden niet behaald. Het nieuwe systeem, dat in 2025 gereed moet zijn, versterkt de regierol van de gemeente en legt de nadruk op samenwerking, vermindering van administratieve lasten, flexibiliteit en evaluatie. Er wordt een nieuwe algemene subsidieverordening ontwikkeld, waarbij de participatie van maatschappelijke partners en inwoners is voorzien.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt compleet, met een heldere uiteenzetting van de problematiek, de voorgestelde oplossing, de uitgangspunten voor de nieuwe systematiek, en de stappen voor participatie en besluitvorming.
Rol van de raad:
De rol van de raad is het vaststellen van de startnotitie en het instemmen met het inspraakvoorstel. De raad zal ook de nieuwe subsidieverordening moeten goedkeuren.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, zijn gerelateerd aan de inrichting van de nieuwe subsidiesystematiek, de mate van regie door de gemeente, de samenwerking tussen maatschappelijke partners, en de flexibiliteit binnen het systeem.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met concrete stappen en een tijdlijn voor implementatie. Er worden geen duidelijke inconsequenties genoemd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten de startnotitie vast te stellen en in te stemmen met het inspraakvoorstel voor de nieuwe subsidieverordening.
Participatie:
Het voorstel benadrukt participatie van maatschappelijke partners en inwoners in de ontwikkeling van de nieuwe systematiek en de subsidieverordening.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan een onderdeel zijn van de maatschappelijke subsidies en de doelen van het Sociaal Kompas.
Financiële gevolgen:
Het voorstel stelt dat er geen financiële gevolgen zijn en benadrukt dat de nieuwe systematiek geen bezuinigingsdoelstelling heeft. Er wordt niet gesproken over dekking van eventuele kosten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Subsidiesystematiek Maatschappelijke subsidies Inspraakvoorstel Subsidieverordening Evaluatie Maatschappelijke partners Regierol gemeente Samenwerking Sociale basis ImplementatieVerfijning van de zoekopdracht:
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 177 w/m
I.M. Feld - GroenLinks:
- 186 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 429 w/m
S.G.D. Kok - PvdA:
- 248 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- -
Th.J. Visser - CDA:
- 299 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 770 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 188 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 222 w/m
S.D. van den Heuvel - VVD:
- 175 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 187 w/m
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV:
- 172 w/m
L. Vogelaar - D66:
- 180 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 77 w/m
Ph. van Veller - Wethouder:
- 199 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 143 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 215 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 159 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 156 w/m
I.M. Feld - GroenLinks
S.G.D. Kok - PvdA
E.R. van der Schaft - SP
S.D. van den Heuvel - VVD
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
L. Vogelaar - D66
Ph. van Veller - Wethouder
F.B. Wilschut - ChristenUnie
Agendapunt 10.1.1 Amendement GroenLinks PvdA CDA SP sociale basis ID 288
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 10.2 Interpellatievragen asielopvang
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 125 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 174 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 178 w/m
J. Streefkerk - PvdA:
- 173 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 124 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 339 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 246 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 158 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 196 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 178 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 229 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 155 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 186 w/m
W.E.J. Jorissen - D66:
- 188 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 184 w/m
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV:
- 184 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 193 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 239 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 111 w/m
B.B.M. Bremer - Wethouder:
- 143 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 247 w/m
B.B.M. Bremer - Wethouder:
- 182 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 128 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 207 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 72 w/m
J. Streefkerk - PvdA:
- 169 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 1000 w/m
N.A. van Weers - GroenLinks:
- 193 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 572 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 159 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 244 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 197 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 257 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 165 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 316 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- -
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 442 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 182 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 240 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 295 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 252 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 193 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 140 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 189 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 260 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 214 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 171 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 171 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 118 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 230 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 138 w/m
J. Streefkerk - PvdA:
- 346 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 116 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester
00:36:45 - 00:39:16 - 00:40:16 - 00:40:28 - 00:41:48 - 00:41:57 - 00:44:15 - 00:44:51 - 00:46:28 - 00:46:50 - 00:48:51 - 00:56:38 - 00:57:29 - 00:59:24 - 01:00:45 - 01:01:38 - 01:02:11 - 01:04:04 - 01:04:12 - 01:04:32 - 01:04:54 - 01:06:04 - 01:06:33 - 01:06:57 - 01:07:48 - 01:08:12 - 01:08:23
W.E.J. Jorissen - D66
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
N.A. van Weers - GroenLinks
Agendapunt 10.2.1 Motie CDA communicatie en opvang asielzoekers ID 805
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 128 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 207 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 72 w/m
J. Streefkerk - PvdA:
- 169 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 1000 w/m
N.A. van Weers - GroenLinks:
- 193 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 572 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 159 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 244 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 197 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 257 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 165 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 316 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- -
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 442 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 182 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 240 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 295 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 252 w/m
Th.J. Visser - CDA:
- 193 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 140 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 189 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 260 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 214 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 171 w/m
E.R. van der Schaft - SP:
- 171 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 118 w/m
F.B. Wilschut - ChristenUnie:
- 230 w/m
M.W. Vroom - Burgemeester:
- 138 w/m
J. Streefkerk - PvdA:
- 346 w/m