01-06-2010 Commissie OG
Agendapunt 15 Raadsbrief: Voortgangsinformatie Stedelijke Vernieuwing 2009 (2010/10184)
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 9 Raadsvoorstel tot wijziging Verordening Particuliere Woningverbetering Voorburg-Noord 2009 (2010/10356)
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Leidschendam-Voorburg betreft wijzigingen in de Verordening Particuliere Woningverbetering Voorburg-Noord 2009. Deze verordening biedt subsidies en stimuleringsleningen aan woningeigenaren in Voorburg-Noord om achterstallig onderhoud aan te pakken. Tijdens de uitvoering van het project "Bouw mee aan Voorburg-Noord" bleek dat de verordening op twee punten moet worden aangepast. Ten eerste moet de start van een formele aanschrijving van woningeigenaren als weigeringsgrond voor subsidie worden opgenomen. Ten tweede moeten commerciële particuliere verhuurders niet worden uitgesloten van deelname. Het voorstel is om de definitie van "particuliere verhuurder" aan te passen zodat alle eigenaren, behalve woningcorporaties, in aanmerking komen. Daarnaast wordt voorgesteld om in de verordening op te nemen dat geen subsidies of leningen worden verstrekt als er een formele aanschrijvingsprocedure loopt. Na goedkeuring worden de wijzigingen gepubliceerd en woningeigenaren geïnformeerd.
-
Raadsvoorstel tot wijziging Verordening Particuliere Woningverbetering Voorburg-Noord 2009 .pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Raadsvoorstel tot wijziging Verordening Particuliere Woningverbetering Voorburg-Noord 2009
Samenvatting: Het voorstel betreft wijzigingen in de Verordening Particuliere Woningverbetering Voorburg-Noord, vastgesteld in 2009. De wijzigingen zijn noodzakelijk omdat de huidige verordening niet voorziet in de uitsluiting van subsidie of lening wanneer een formele aanschrijvingsprocedure is gestart. Daarnaast worden commerciële particuliere verhuurders momenteel uitgesloten van deelname, wat niet wenselijk is voor het stimuleren van Verenigingen van Eigenaren (VvE’en) in de wijk. Het voorstel beoogt deze punten te corrigeren door de begripsomschrijving van "particuliere verhuurder" aan te passen en voorwaarden toe te voegen die subsidie of lening uitsluiten bij lopende aanschrijvingsprocedures.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het duidelijk de problemen identificeert en de voorgestelde wijzigingen beschrijft. Het biedt een heldere onderbouwing voor de noodzaak van de wijzigingen en de impact ervan op de betrokken partijen.
Rol van de Raad
De raad moet de voorgestelde wijzigingen in de verordening goedkeuren. Dit omvat het beoordelen van de noodzaak en de effectiviteit van de voorgestelde aanpassingen en het waarborgen dat de wijzigingen in lijn zijn met de gemeentelijke doelen en beleidskaders.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of commerciële particuliere verhuurders moeten worden opgenomen in de regeling en of het uitsluiten van subsidies bij lopende aanschrijvingsprocedures gerechtvaardigd is. Dit kan politieke implicaties hebben, vooral met betrekking tot de ondersteuning van particuliere eigenaren versus woningcorporaties.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de voorgestelde wijzigingen. Het is haalbaar en relevant voor de doelen van het project Bouw mee aan Voorburg-Noord. De tijdsgebondenheid is impliciet, aangezien de wijzigingen direct na goedkeuring in werking treden. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om de voorgestelde wijzigingen in de verordening goed te keuren, zodat deze in werking kunnen treden.
Participatie
Er is geen inspraakprocedure geweest vanwege de geringe aard van de wijzigingen. Communicatie over de wijzigingen zal plaatsvinden via publicaties en nieuwsbrieven.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel. Het richt zich voornamelijk op het verbeteren van de fysieke staat van woningen.
Financiële Gevolgen
Het voorstel zelf bespreekt geen directe financiële gevolgen of dekkingsmogelijkheden, aangezien het zich richt op beleidsmatige aanpassingen. De financiële implicaties zouden eerder voortkomen uit de uitvoering van de verordening als geheel, waarvoor al een budget is vastgesteld.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verordening Particuliere Woningverbetering Voorburg-Noord Subsidies Stimuleringsleningen Particuliere verhuurder Verenigingen van Eigenaren (VvE’en) Achterstallig onderhoud Woningcorporaties Bestuursdwang NieuwsbriefVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt Agendapunten die niet besproken worden
Agendapunt 10 Raadsvoorstel tot vaststelling subsidieregeling duurzame energievoorzieningen Klimaatplan 2010-2013 (2010/9406).
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Leidschendam-Voorburg betreft de vaststelling van een subsidieregeling voor duurzame energievoorzieningen, als onderdeel van het Klimaatplan 2010-2013. Deze regeling is bedoeld om particuliere woningeigenaren, inclusief Verenigingen van Eigenaren en particuliere verhuurders, te stimuleren tot de aanschaf van duurzame energievoorzieningen zoals zonnepanelen en dakisolatie. Het doel is energiebesparing en het bevorderen van duurzame energie, wat bijdraagt aan de gemeentelijke klimaatdoelstellingen. Voor de periode 2010-2013 is jaarlijks €300.000 beschikbaar gesteld voor deze regeling. De regeling heeft ter inzage gelegen en er zijn zienswijzen ingediend die tot verduidelijkingen hebben geleid, zoals het uitsluiten van zorginstellingen van de regeling. De regeling wordt bekendgemaakt via internet en de gemeentepagina, en werkt met terugwerkende kracht vanaf 5 maart 2010. Het voorstel vraagt de raad in te stemmen met het eindverslag van de inspraak en de subsidieregeling vast te stellen.
-
Raadsvoorstel tot vaststelling subsidieregeling duurzame energievoorzieningen Klimaatplan 2010-2013 .pdf analyse dossier
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel tot Vaststelling Subsidieregeling Duurzame Energievoorzieningen Klimaatplan 2010-2013
Titel en Samenvatting:
Het voorstel heet "Raadsvoorstel tot vaststelling subsidieregeling duurzame energievoorzieningen Klimaatplan 2010-2013". Het betreft een subsidieregeling die particuliere woningeigenaren, inclusief Verenigingen van Eigenaren (VVE) en particuliere verhuurders, stimuleert om duurzame energievoorzieningen aan te schaffen. Dit moet leiden tot energiebesparing en een toename in het gebruik van duurzame energie, zoals zonnepanelen. De regeling is een uitwerking van het Klimaatplan 2009 en heeft een jaarlijks budget van €300.000 voor de periode 2010-2013.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het behandelt de inhoudelijke toelichting, financiële consequenties, communicatie en inspraak. Er is echter ruimte voor verbetering in de specificatie van de criteria voor subsidieaanvragen en de verduidelijking van de uitsluiting van bepaalde groepen.
Rol van de Raad:
De raad moet instemmen met het eindverslag van de inspraak en de vaststelling van de subsidieregeling. De raad speelt een beslissende rol in het goedkeuren en mogelijk aanpassen van de regeling.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de toewijzing van subsidies en de uitsluiting van bepaalde groepen, zoals zorginstellingen. Er moet ook worden overwogen hoe de regeling kan worden afgestemd op andere lokale en landelijke initiatieven.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het is specifiek en tijdgebonden, maar de meetbaarheid van de resultaten kan beter worden uitgewerkt. Er zijn enkele inconsistenties, zoals de uitsluiting van bepaalde woningtypen zonder duidelijke rechtvaardiging.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om het eindverslag van de inspraak goed te keuren en de subsidieregeling vast te stellen.
Participatie:
Er is een inspraakprocedure geweest waarbij zienswijzen zijn ingediend en verwerkt. Dit toont enige mate van participatie, maar er lijkt ruimte voor meer betrokkenheid van belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een centraal thema in dit voorstel, gezien het doel om duurzame energievoorzieningen te bevorderen en de gemeentelijke klimaatdoelstellingen te behalen.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel heeft een jaarlijks budget van €300.000, dat al is goedgekeurd in de Voorjaarsnota 2009. Er zijn geen financiële risico's gemeld, en het budget dekt zowel de subsidies als de uitvoerings- en communicatiekosten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Subsidieregeling Duurzame energievoorzieningen Klimaatplan Particuliere woningeigenaren Zonnepanelen Energiebesparing Zienswijzen Communicatie CO2-reductie WerkgelegenheidVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 4 Raadsvoorstel tot vaststelling van de Gebiedsvisie deel 2, de stedenbouwkundige randvoorwaarden voor de uitbreiding van het ziekenhuis MCH Antoniushove en de herontwikkeling van het woonoord Duivenvoorde (2010/10737).
Agendapunt 6 Raadsvoorstel tot toepassing van het projectuitvoeringsbesluit op grond van de Crisis- en herstelwet (2010/10670)
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Leidschendam-Voorburg bespreekt de toepassing van de Crisis- en herstelwet (Chw), die sinds 31 maart 2010 van kracht is. Deze wet is bedoeld om de uitvoering van ruimtelijke en infrastructurele projecten te versnellen en zo de economie te stimuleren. De gemeenteraad heeft de bevoegdheid om te beslissen over het gebruik van de instrumenten die de Chw biedt. Het voorstel informeert de raad over deze instrumenten en onderzoekt de mogelijkheden voor toepassing in de gemeente.
De Chw biedt een combinatie van tijdelijke en permanente maatregelen en is van toepassing op verschillende bestuurslagen. Het projectuitvoeringsbesluit, een belangrijk instrument van de Chw, kan de uitvoering van bouwprojecten versnellen door alle benodigde vergunningen en besluiten in één integraal besluit samen te voegen. Dit kan aanzienlijke tijdwinst opleveren ten opzichte van traditionele procedures.
Hoewel er voordelen zijn, zoals een versnelde procedure en beperkte beroepsmogelijkheden, zijn er ook nadelen, zoals de noodzaak voor gedetailleerde en complete bouwaanvragen. De gemeente ziet in beginsel mogelijkheden om het projectuitvoeringsbesluit te gebruiken voor bepaalde projecten, mits de planvorming voldoende gevorderd is en de initiatiefnemer instemt.
Het voorstel vraagt de raad om in beginsel in te stemmen met de toepassing van het projectuitvoeringsbesluit op basis van de Chw. Verdere communicatie en onderzoek naar andere mogelijkheden van de Chw zullen volgen.
-
Raadsvoorstel tot toepassing (in beginsel) van het projectuitvoeringsbesluit op grond van de Crisis- en herstelwet .pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Raadsvoorstel tot toepassing (in beginsel) van het projectuitvoeringsbesluit op grond van de Crisis- en herstelwet." Het voorstel informeert de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg over de mogelijkheden die de Crisis- en herstelwet (Chw) biedt om ruimtelijke en infrastructurele projecten te versnellen. De wet, die sinds 31 maart 2010 van kracht is, beoogt de economische crisis te bestrijden door investeringen in deze projecten te stimuleren. Het voorstel vraagt de raad om in beginsel in te stemmen met het gebruik van het projectuitvoeringsbesluit, een instrument dat de uitvoering van bouwprojecten kan versnellen door alle benodigde vergunningen en besluiten in één integraal besluit samen te brengen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig in zijn uitleg van de Crisis- en herstelwet en de implicaties voor de gemeente. Het biedt een gedetailleerde beschrijving van de wet, de voordelen en nadelen van het projectuitvoeringsbesluit, en de context waarin de wet is geïntroduceerd.
Rol van de raad:
De raad heeft de bevoegdheid om te beslissen over de toepassing van het projectuitvoeringsbesluit binnen de gemeente. Het voorstel vraagt de raad om in beginsel in te stemmen met het gebruik van dit instrument.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij het projectuitvoeringsbesluit willen toepassen, wat kan leiden tot snellere projectuitvoering maar ook tot beperktere inspraakmogelijkheden voor belanghebbenden.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd, omdat het geen specifieke projecten of tijdlijnen noemt. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de gevolgen van beperkte inspraak zijn nog niet volledig in kaart gebracht.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij in beginsel instemmen met de toepassing van het projectuitvoeringsbesluit op grond van de Crisis- en herstelwet.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat de inspraakmogelijkheden voor belanghebbenden beperkt zijn in vergelijking met reguliere procedures, wat een belangrijk aandachtspunt is voor participatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt genoemd als een van de projectcategorieën die onder de Chw vallen, maar het voorstel zelf legt hier geen specifieke nadruk op.
Financiële gevolgen:
Het voorstel heeft geen directe financiële consequenties, aangezien het alleen gaat om het innemen van een standpunt over de toepassing van een wettelijke bevoegdheid. Er wordt geen dekking voor eventuele kosten besproken.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Crisis- en herstelwet (Chw) Projectuitvoeringsbesluit Ruimtelijke projecten Economische crisis Versnelling procedures Bestemmingsplan Bouw- en aannemingssector Rechtsbescherming Wro (Wet ruimtelijke ordening) InfrastructuurVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 11 Raadsvoorstel tot aanwijzing van percelen waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 Wet voorkeursrecht (Wvg) van toepassing zijn tbv de 1e fase verbindingsweg Stompwijk (2010/11441)
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Leidschendam-Voorburg betreft de aanwijzing van percelen voor de toepassing van de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) in verband met de realisatie van de verbindingsweg Stompwijk. Dit project is onderdeel van de gebiedsvisie Stompwijk en vereist een bestemmingsplan. De gemeente wil een actieve rol spelen in de grondverwerving en -uitgifte, en heeft daarom een voorlopig voorkeursrecht gevestigd op de benodigde percelen. Dit recht vervalt na drie maanden, tenzij de gemeenteraad besluit het te verlengen. Het voorkeursrecht biedt de gemeente de mogelijkheid om ongewenste transacties te voorkomen en speculatie door marktpartijen tegen te gaan, wat prijsopdrijving kan voorkomen. Er zijn zienswijzen ingediend door enkele belanghebbenden, waarop de gemeente heeft gereageerd. Het voorstel is om de percelen aan te wijzen waarop de Wvg van toepassing is, zodat de gemeente de regie kan behouden bij de verdere planontwikkeling.
-
Raadsvoorstel tot aanwijzing van percelen waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Raadsvoorstel tot aanwijzing van percelen waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn". Het voorstel betreft de aanwijzing van percelen voor de toepassing van de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) in het kader van de realisatie van de verbindingsweg Stompwijk. De gemeente wil een actieve regierol spelen bij de ontwikkeling van deze verbindingsweg en heeft daarom een voorlopig voorkeursrecht gevestigd op de benodigde percelen. Dit recht moet binnen drie maanden door de raad worden bevestigd om te blijven gelden. Het doel is om speculatie en ongewenste transacties te voorkomen en de planontwikkeling te sturen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is gedetailleerd en behandelt de wettelijke vereisten, de belangenafweging, en de zienswijzen van belanghebbenden. Het bevat ook bijlagen met relevante informatie zoals perceellijsten en kadastrale overzichten. Het lijkt volledig in de context van de gestelde doelen.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen over de aanwijzing van de percelen waarop het voorkeursrecht van toepassing is. Dit is noodzakelijk om het voorlopige voorkeursrecht te laten voortduren en de gemeente in staat te stellen haar grondbeleid effectief uit te voeren.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen tussen het ondersteunen van een actief grondbeleid, dat de gemeente meer controle geeft over de ontwikkeling van de verbindingsweg, en het respecteren van de eigendomsrechten van de huidige perceeleigenaren. Dit omvat ook het afwegen van gemeentelijke belangen tegen die van individuele eigenaren.
SMART Analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, gezien de wettelijke termijnen voor het vestigen van het voorkeursrecht. Het is echter minder meetbaar en realistisch in termen van concrete uitkomsten, zoals de exacte impact op de grondprijzen of de snelheid van de ontwikkeling. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de percelen aan te wijzen waarop de artikelen van de Wvg van toepassing zijn, zoals voorgesteld door het college van burgemeester en wethouders.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat belanghebbenden de mogelijkheid hebben gehad om zienswijzen in te dienen, wat een vorm van participatie is. Er is echter geen uitgebreide participatie van een breder publiek beschreven.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel. De focus ligt voornamelijk op grondbeleid en ruimtelijke ordening.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel bespreekt de financiële implicaties in termen van het voorkomen van prijsopdrijving en het verkrijgen van een reële prijs voor de gronden. Er wordt echter niet gedetailleerd ingegaan op de totale kosten of hoe deze gedekt zullen worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Voorkeursrecht Verbindingsweg Stompwijk Actief grondbeleid Bestemmingsplan Percelen Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) Planologische invulling Onteigening Zienswijzen Speculatieve tendensenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Zienswijze namens mevr. F.W. van Boheemen-Oosterlaan en erven dhr. N.B. van Boheemen itegens het concept raadsvoorstel en-besluit behorende bij het collegebesluit ex art. 6Wvg dd 6 april 2010.pdf dossier
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt Agendapunten die niet besproken worden
Agendapunt 12 Raadsvoorstel vaststellen voorlopig ontwerp voor de menroute in de nieuwe Driemanspolder en financiele middelen ter beschikking stellen (2010/11417)
Agendapunt 13 Raadsbrief: concept verordening verbeteren beeldkwaliteit Damlaan (2010/10869)
Agendapunt 8 Brief d.d. 22 april 2010 van dhr. W. Kamps inzake ongecensureerde brief over wethouder Houtzager (2010/10970).
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 7 Schriftelijke vragen van de heer H.P. Klazenga (fractie GB) inzake gaslek Damplein Leidschendam. (2010/9422)
Agendapunt Agendapunten die niet besproken worden
Agendapunt 16 Besluitenlijst d.d. 27 april 2010 (2010/12137).
Agendapunt Besluitenlijst vergadering commissie Openbaar Gebied 1 juni 2010 (452760).
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 14 Raadsbrief: Regionale Uitvoeringsdienst Haaglanden (2010/6395).
Agendapunt 5 Raadsvoorstel tot vaststellen van het bestemmingsplan "Landelijk Gebied-Ruimte voor Ruimte 2010" (2010/10739)
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft de vaststelling van het bestemmingsplan "Landelijk Gebied-Ruimte voor Ruimte 2010" in de gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit plan faciliteert de sanering van acht verspreidliggende (glas)tuinbouwbedrijven en de bouw van 12 woningen, met als doel de ruimtelijke kwaliteitsverbetering van het buitengebied. Het ontwerpbestemmingsplan heeft zes weken ter inzage gelegen, waarbij drie zienswijzen zijn ingediend. Deze zienswijzen hebben niet geleid tot aanpassingen in het plan. Er is overeenstemming bereikt met alle betrokken grondeigenaren via anterieure overeenkomsten, waardoor er geen financieel-economische risico's voor de gemeente zijn. Na instemming van de commissie kan het bestemmingsplan in de raadsvergadering van 23 juni 2010 worden vastgesteld. Na vaststelling wordt het plan opnieuw ter inzage gelegd, waarbij beroep kan worden ingesteld bij de Raad van State. Het voorstel vraagt om instemming met zowel het bestemmingsplan als de bijbehorende zienswijzennota.
-
Raadsvoorstel tot vaststellen van het bestemmingsplan Landelijk Gebied-Ruimte voor Ruimte 2010 .pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Raadsvoorstel tot vaststellen van het bestemmingsplan “Landelijk Gebied-Ruimte voor Ruimte 2010”
Samenvatting: Het bestemmingsplan “Landelijk Gebied-Ruimte voor Ruimte 2010” richt zich op de sanering van acht verspreidliggende (glas)tuinbouwbedrijven en de bouw van 12 woningen in het buitengebied van Leidschendam-Voorburg. Het plan maakt gebruik van de provinciale Ruimte-voor-Ruimte regeling om ruimtelijke kwaliteitsverbetering te realiseren. Na een inzagetermijn van zes weken zijn drie zienswijzen ingediend, die geen aanleiding gaven tot aanpassingen in het plan. Het voorstel vraagt de gemeenteraad om in te stemmen met het bestemmingsplan en de bijbehorende zienswijzennota.
Oordeel over de volledigheid van het voorstel
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een samenvatting van de zienswijzen en de reacties daarop, evenals een toelichting op de financiële aspecten en de communicatieprocedure. Echter, meer gedetailleerde informatie over de specifieke wijzigingen in het bestemmingsplan zou de volledigheid kunnen verbeteren.
Rol van de Raad
De raad moet instemmen met de vaststelling van het bestemmingsplan en de zienswijzennota. Dit is een formele goedkeuring die nodig is om het plan verder te implementeren.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of zij akkoord gaat met de voorgestelde sanering en woningbouw in het buitengebied, en of zij de zienswijzen en de voorgestelde wijzigingen in het bestemmingsplan accepteert.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd. Hoewel het specifieke doelen en een tijdlijn bevat, ontbreekt het aan meetbare criteria voor succes en een gedetailleerde planning voor de uitvoering. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om in te stemmen met het bestemmingsplan en de zienswijzennota, zodat het plan kan worden vastgesteld en verder kan worden uitgevoerd.
Participatie
Het voorstel vermeldt dat het bestemmingsplan ter inzage heeft gelegen en dat belanghebbenden zienswijzen konden indienen. Dit duidt op een basisniveau van participatie, maar verdere details over de betrokkenheid van de gemeenschap worden niet gegeven.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel. Echter, de sanering van tuinbouwbedrijven en de bouw van woningen kunnen implicaties hebben voor duurzaamheid, afhankelijk van de uitvoering.
Financiële Gevolgen
De financiële gevolgen zijn beperkt, aangezien de sloop en bouw particulier worden gefinancierd. Er zijn geen financieel-economische risico's voor de gemeente, en kosten worden gedekt door anterieure overeenkomsten met grondeigenaren.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Landelijk Gebied-Ruimte voor Ruimte 2010 Zienswijzennota (Glas)tuinbouwbedrijven Woningbouw Provinciale regeling Ruimte-voor-Ruimte (RvR-regeling) Hoogheemraadschap van Rijnland Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland Anterieure overeenkomst PlanschadeVerfijning van de zoekopdracht: