15-04-2013 Commissie MA
Agendapunt Bespreekpunten
Agendapunt 1 Opening, mededelingen en vaststelling agenda (844532).
Agendapunt 5 Raadsvoorstel tot beschikbaar stellen van een krediet van €700.000 voor de verhuizing van Honk- en softbal Vereniging Catch van sportpark Duivesteijn naar sportpark Westvliet (839056).
Samenvatting
De vergadering van de Commissie Maatschappelijke Activiteiten op 15 april 2013 besprak een raadsvoorstel om een krediet van €700.000 beschikbaar te stellen voor de verhuizing van honk- en softbalvereniging Catch van sportpark Duivesteijn naar sportpark Westvliet. Dit is bedoeld om ruimte te maken voor een vijfde hockeyveld op Duivesteijn. Het benodigde bedrag is gedekt in de Voorjaarsnota 2012, en er is ook €60.000 beschikbaar voor de vervanging van de kunstgrasmat van het huidige korfbalveld. Het plan is ontwikkeld in overleg met betrokken sportverenigingen. De commissie adviseert de raad over het voorstel, en de uitvoering en financiering van het nieuwe hockeyveld zullen door stichting Duivesteijn en hockeyvereniging Cartouche worden gedragen.
-
Raadsvoorstel tot beschikbaarstelling van een krediet van 700.000 voor de verhuizing van Honk- en.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel
Titel en Samenvatting:
Titel: Raadsvoorstel tot beschikbaarstelling van een krediet van € 700.000 voor de verhuizing van Honk- en softbal Vereniging Catch van sportpark Duivesteijn naar sportpark Westvliet.
Samenvatting: Het voorstel vraagt de gemeenteraad om een krediet van € 700.000 goed te keuren voor de verhuizing van de honk- en softbalvereniging Catch naar sportpark Westvliet. Dit is noodzakelijk om ruimte te maken voor een vijfde hockeyveld voor Hockeyclub Cartouche op sportpark Duivesteijn, waar een grote behoefte aan is vanwege de populariteit van de hockeysport. Na onderzoek bleek Westvliet de enige haalbare optie voor Catch. Het plan is in overleg met betrokken sportverenigingen tot stand gekomen en heeft geen financiële gevolgen voor de gemeente, aangezien het bedrag al is gedekt in de Voorjaarsnota 2012.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met een duidelijke uitleg van de noodzaak, de onderzochte alternatieven, en de financiële dekking. Het bevat ook bijlagen met schema's en plattegronden die de plannen verder verduidelijken.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van het krediet van € 700.000 en de bijbehorende begrotingswijziging. De raad speelt een cruciale rol in het faciliteren van de herinrichting van de sportparken en het ondersteunen van de sportverenigingen.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen of zij de prioriteit geven aan de uitbreiding van de hockeyfaciliteiten ten koste van de verhuizing van Catch. Ook moeten zij beslissen of zij akkoord gaan met de financiële dekking zoals voorgesteld.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, met een duidelijke planning en financiële dekking. Er zijn geen evidente inconsistenties, hoewel de afhankelijkheid van overeenkomsten tussen verenigingen en goedkeuring van de gemeente Den Haag risico's met zich meebrengt.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om het krediet van € 700.000 beschikbaar te stellen en de bijbehorende begrotingswijziging goed te keuren.
Participatie:
Het voorstel benadrukt dat er veelvuldig overleg is geweest met alle betrokken sportverenigingen, wat wijst op een participatief proces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel heeft geen extra financiële gevolgen, aangezien het bedrag al is gedekt in de Voorjaarsnota 2012. Er zijn echter onzekerheden over de financiële overeenstemming tussen verenigingen en de goedkeuring van de gemeente Den Haag.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verhuizing Honk- en softbalvereniging Catch Sportpark Westvliet Hockeyclub Cartouche Vijfde hockeyveld Sportfaciliteiten Korfbalvereniging VEO Cricketclub VCC Voetbalvereniging Wilhelmus InvesteringVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Raadsvoorstel tot beschikbaar stellen van een krediet van €700.000 voor de verhuizing van Honk- en softbal Vereniging Catch van sportpark Duivesteijn naar sportpark Westvliet." Het doel is om ruimte te creëren voor een vijfde hockeyveld op sportpark Duivesteijn. Het krediet van €700.000 is gedekt in de Voorjaarsnota 2012, en er is €60.000 beschikbaar voor de vervanging van de kunstgrasmat van het korfbalveld. Het plan is ontwikkeld in overleg met betrokken sportverenigingen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig met betrekking tot de financiële dekking en de betrokken partijen. Echter, de opmerking van de griffier suggereert dat de formulering van het raadsbesluit duidelijker had gekund.
Rol van de raad:
De raad moet het voorstel beoordelen en een besluit nemen over het beschikbaar stellen van het krediet. De raad wordt geadviseerd door de commissie.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of de verhuizing van de vereniging en de aanleg van het hockeyveld in lijn zijn met de gemeentelijke prioriteiten en of de financiële dekking voldoende is.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van het kredietbedrag en de betrokken locaties. Er zijn geen duidelijke tijdsgebonden doelen genoemd, behalve dat de financiering over drie jaar wordt verspreid. Er zijn geen grote inconsistenties, maar de formulering kan duidelijker.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of het krediet van €700.000 wordt goedgekeurd voor de verhuizing van de vereniging.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat het plan in overleg met alle betrokken sportverenigingen is ontwikkeld, wat wijst op enige mate van participatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn een investering van €700.000, gedekt in de Voorjaarsnota 2012. Er is ook €60.000 beschikbaar voor de vervanging van de kunstgrasmat. De dekking is geregeld vanuit de reserve dekking afschrijvingslasten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verhuizing Honk- en softbalvereniging Catch Sportpark Duivesteijn Sportpark Westvliet Krediet Vijfde hockeyveld Voorjaarsnota 2012 Kunstgrasmat Investering Overleg sportverenigingenVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 6 Raadsvoorstel nieuwbouw zwembad De Fluit (843427).
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft besloten tot de nieuwbouw van zwembad De Fluit op de huidige locatie. Het programma van eisen (PvE) is indicatief vastgesteld, in afwachting van de resultaten van een marktconsultatie. De marktconsultatie, waaraan negen marktpartijen deelnamen, gaf aan dat de financiering beter door de gemeente zelf kan worden geregeld en dat een scheiding tussen de aanbesteding van bouw en exploitatie de voorkeur heeft. De bouw zal via een DBM-contract (design, build, maintain) worden aanbesteed, terwijl de exploitatie van sporthallen en zwembaden apart wordt aanbesteed. Het PvE omvat een modern en duurzaam zwembad met recreatieve elementen zoals een peuter-kleuterbad en waterspeeltuin. De totale kosten voor de nieuwbouw worden geraamd op € 12.420.000, te dekken uit diverse reserves en exploitatievoordelen. De planning voorziet in aanbesteding in 2013-2014 en realisatie in 2015-2016. De raad wordt gevraagd in te stemmen met het definitieve PvE, kennis te nemen van de marktconsultatie en de wijze van aanbesteden, en een krediet beschikbaar te stellen voor de nieuwbouw.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Nieuwbouw zwembad de Fluit
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Nieuwbouw zwembad de Fluit" in Leidschendam-Voorburg. Het doel is om een verouderd zwembad te vervangen door een moderne faciliteit die voldoet aan hedendaagse eisen. Na een marktconsultatie wordt de raad gevraagd om het programma van eisen (PvE) definitief vast te stellen en een krediet van €12.420.000 beschikbaar te stellen. De nieuwbouw omvat recreatieve elementen en duurzaamheidmaatregelen. De aanbesteding wordt gescheiden in bouw en exploitatie om financiële risico's te minimaliseren en de efficiëntie te verhogen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met aandacht voor verschillende aspecten zoals marktconsultatie, aanbestedingsmethodieken, financiële dekking en duurzaamheid. Het bevat echter geen specifieke tijdlijnen voor de realisatie na 2016.
Rol van de raad:
De raad moet het PvE definitief vaststellen, kennisnemen van de marktconsultatie en de wijze van aanbesteden, en een krediet goedkeuren voor de nieuwbouw.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van het krediet en de voorgestelde aanbestedingsstrategie. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de mate van duurzaamheid en de financiële dekking.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), maar mist specifieke tijdlijnen voor de voltooiing van de bouw. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afhankelijkheid van marktpartijen voor duurzaamheid kan een risico vormen.
Besluit van de raad:
De raad moet instemmen met het PvE, het krediet goedkeuren, en de voorgestelde aanbestedingsstrategie accepteren.
Participatie:
Het voorstel vermeldt participatie van marktpartijen via een marktconsultatie, maar er is geen vermelding van participatie van burgers of andere belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp en wordt geïntegreerd in het PvE. Marktpartijen zijn bereid extra duurzaamheidmaatregelen te nemen.
Financiële gevolgen:
De kosten worden geraamd op €12.420.000, met dekking uit de reserve Binnensport, ISV-middelen, en exploitatievoordelen. De kapitaallasten en exploitatiekosten worden gedekt binnen het bestaande budget voor de zwemfunctie.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Nieuwbouw Zwembad de Fluit Marktconsultatie Aanbesteding Programma van Eisen (PvE) Duurzaamheid Exploitatie Financiering Onderhoud Recreatieve elementenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt Agendapunten die niet besproken worden
Agendapunt 8 Raadsvoorstel tot wijziging verordening individuele voorzieningen maatschappelijke ondersteuning Leidschendam-Voorburg 2009 (839112).
Samenvatting
Tijdens de vergadering van de Commissie Maatschappelijke Activiteiten op 15 april 2013 werd een raadsvoorstel besproken om de Verordening Individuele Voorzieningen Maatschappelijke Ondersteuning Leidschendam-Voorburg 2009 te wijzigen. Deze wijziging is de derde in zijn soort en is noodzakelijk vanwege een uitspraak van de Centrale Raad van Beroep (CRvB) over inkomensgrenzen binnen de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De CRvB heeft bepaald dat er bij het verstrekken van vervoersvoorzieningen in natura geen inkomensgrens mag worden gehanteerd naast de eigen bijdrage op basis van artikel 15 van de Wmo. Hierdoor komen de artikelen 31 en 32 van de verordening te vervallen. De commissie adviseert de raad om het voorstel goed te keuren. Er wordt afgezien van inspraak en advisering door de participatieraad, omdat het een aanpassing betreft naar aanleiding van een rechterlijke uitspraak. Wethouder G.G.J. Rensen is de portefeuillehouder en P. Tevreden is de behandelend ambtenaar. De raad was eerder al geïnformeerd over het buiten werking stellen van de betreffende artikelen.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Besluit individuele voorzieningen maatschappelijke ondersteuning Leidschendam-Voorburg (2e wijziging)
Titel en samenvatting:
Het voorstel heet "Besluit individuele voorzieningen maatschappelijke ondersteuning Leidschendam-Voorburg (2e wijziging)." Het betreft een wijziging van het bestaande besluit over de verstrekking van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Het besluit regelt de voorwaarden voor het toekennen van persoonsgebonden budgetten (PGB) voor hulp bij het huishouden, woonvoorzieningen, en vervoersvoorzieningen. Het bevat specifieke regels over de verantwoording van de besteding van het PGB, de hoogte van de budgetten, en de eigen bijdragen van de aanvragers. Het besluit treedt in werking op 1 januari 2012.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is gedetailleerd en behandelt verschillende aspecten van de maatschappelijke ondersteuning, zoals de verstrekking en verantwoording van PGB's, de hoogte van budgetten, en de eigen bijdragen. Het lijkt volledig in de zin dat het de meeste relevante aspecten van de Wmo-dekking behandelt.
Rol van de raad:
De raad heeft de taak om het voorstel te beoordelen en goed te keuren. Ze moeten ervoor zorgen dat het voorstel in lijn is met de gemeentelijke doelen en de behoeften van de inwoners.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de hoogte van de eigen bijdragen, de voorwaarden voor het toekennen van PGB's, en de mate van ondersteuning die aan inwoners wordt geboden. Er moeten keuzes worden gemaakt over de balans tussen kostenbeheersing en het bieden van adequate ondersteuning.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de vastgestelde bedragen en voorwaarden. Echter, de effectiviteit en haalbaarheid kunnen variëren afhankelijk van de uitvoering en controlemechanismen. Er zijn geen duidelijke inconsequenties, maar de praktische uitvoerbaarheid moet worden geëvalueerd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze het voorstel in de huidige vorm goedkeuren of dat er aanpassingen nodig zijn.
Participatie:
Het voorstel vermeldt niet expliciet hoe participatie van inwoners in het besluitvormingsproces is meegenomen. Het richt zich voornamelijk op de uitvoering en voorwaarden van de ondersteuning.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid lijkt geen direct relevant onderwerp binnen dit voorstel, aangezien het zich richt op maatschappelijke ondersteuning en niet op milieubeleid.
Financiële gevolgen:
Het voorstel specificeert de kosten van verschillende voorzieningen en de eigen bijdragen van aanvragers. Het geeft echter geen gedetailleerd overzicht van hoe deze kosten worden gedekt binnen het gemeentelijke budget. De raad moet beoordelen of de financiële implicaties in lijn zijn met de beschikbare middelen. -
Raadsvoorstel tot wijziging Verordening individuele voorzieningen maatschappelijke ondersteuning Lei.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Wijziging Verordening individuele voorzieningen maatschappelijke ondersteuning Leidschendam-Voorburg 2009". Het raadsvoorstel beoogt de verordening aan te passen naar aanleiding van een uitspraak van de Centrale Raad van Beroep (CRvB) van 18 januari 2012. Deze uitspraak stelt dat er geen inkomensgrens mag worden gehanteerd naast de eigen bijdrage voor Wmo-voorzieningen. De gemeente Leidschendam-Voorburg moet daarom haar beleid aanpassen en de inkomensgrens met terugwerkende kracht tot 18 januari 2012 verwijderen. Dit besluit is gunstig voor burgers, aangezien het financiële barrières voor toegang tot Wmo-voorzieningen wegneemt.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het duidelijk de aanleiding, gevolgen en noodzakelijke wijzigingen beschrijft. Het bevat ook informatie over de communicatie en participatie, hoewel het laatste beperkt is door de aard van de wijziging.
Rol van de raad:
De raad moet instemmen met het concept raadsbesluit en de voorgestelde wijziging van de verordening. Dit is een formele goedkeuring van de aanpassing die al in lijn is met de jurisprudentie.
Politieke keuzes:
Er zijn weinig politieke keuzes te maken, aangezien de wijziging voortvloeit uit een juridische verplichting. De raad moet echter beslissen of ze akkoord gaat met de voorgestelde aanpassing en de communicatie eromheen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, aangezien het een duidelijke juridische uitspraak volgt en een specifieke datum voor terugwerkende kracht heeft. Het is meetbaar in termen van de wijziging van de verordening. Er zijn geen duidelijke inconsistenties.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om in te stemmen met het concept raadsbesluit en de wijziging van de verordening goed te keuren.
Participatie:
Er is geen participatieproces voorzien, omdat de wijziging een directe reactie is op een rechterlijke uitspraak en er geen ruimte is voor inspraak die de uitkomst kan beïnvloeden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op juridische en beleidsmatige aanpassingen zonder directe milieu-impact.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen of dekkingsmaatregelen. De wijziging kan echter implicaties hebben voor de gemeentelijke begroting, afhankelijk van het aantal burgers dat nu in aanmerking komt voor voorzieningen zonder inkomensgrens.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) Inkomensgrens Centrale Raad van Beroep (CRvB) Verordening individuele voorzieningen Rechtszekerheid Beleidswijziging Vervoersvoorziening Financiële tegemoetkoming Jurisprudentie GemeenterubriekVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Wijziging van de Verordening Individuele Voorzieningen Maatschappelijke Ondersteuning Leidschendam-Voorburg 2009". Het college stelt voor om de verordening te wijzigen naar aanleiding van een uitspraak van de Centrale Raad van Beroep (CRvB). De CRvB heeft bepaald dat er bij de verstrekking van vervoersvoorzieningen in natura geen inkomensgrens mag worden gehanteerd naast de eigen bijdrage op basis van artikel 15 van de Wmo. Hierdoor komen de artikelen 31 en 32 te vervallen. De wijziging is noodzakelijk om de verordening in lijn te brengen met de uitspraak van de CRvB.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel lijkt volledig in de context van de noodzakelijke juridische aanpassing. Het bevat de relevante informatie over de aanleiding (uitspraak CRvB) en de specifieke wijzigingen (vervallen van artikelen 31 en 32).
Rol van de Raad:
De raad heeft de rol om het voorstel te beoordelen en te besluiten over de voorgestelde wijziging van de verordening. Dit is een formele stap om de verordening in overeenstemming te brengen met de juridische uitspraak.
Politieke Keuzes:
Er zijn beperkte politieke keuzes, aangezien de wijziging voortvloeit uit een juridische verplichting. De raad moet echter beslissen of zij akkoord gaat met de voorgestelde wijziging zonder verdere inspraak of advisering.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de juridische aanpassing die moet worden doorgevoerd. Het is tijdgebonden vanwege de noodzaak om snel te handelen na de uitspraak. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de verordening te wijzigen conform het voorstel van het college, waarbij de artikelen 31 en 32 worden geschrapt.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er geen inspraak of advisering door de participatieraad plaatsvindt, omdat het een aanpassing betreft naar aanleiding van een rechterlijke uitspraak.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op juridische en administratieve aanpassingen.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen, behalve dat de inkomensgrens bij vervoersvoorzieningen in natura vervalt. Er is geen informatie over hoe eventuele financiële gevolgen worden gedekt, maar impliciet lijkt er geen directe financiële impact te zijn.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wijziging Verordening Individuele Voorzieningen Maatschappelijke Ondersteuning Centrale Raad van Beroep (CRvB) Inkomensgrenzen Wmo Vervoersvoorziening Eigen bijdrage Rechterlijke uitspraakVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Tweede wijziging van het “Besluit individuele voorzieningen maatschappelijke ondersteuning Leidschendam-Voorburg 2009”
Samenvatting: Het voorstel betreft een wijziging van het besluit over individuele voorzieningen voor maatschappelijke ondersteuning in Leidschendam-Voorburg. De wijzigingen richten zich op de voorwaarden voor het heffen van een eigen bijdrage bij vervoersvoorzieningen en de financiële tegemoetkomingen voor verschillende vervoersmiddelen. Het voorstel introduceert een inkomensgrens voor het heffen van een eigen bijdrage en specificeert de vergoedingen per kilometer voor het gebruik van eigen auto's, taxi's, regiotaxi's en rolstoeltaxi's. Daarnaast wordt de mogelijkheid geïntroduceerd om de vergoeding te korten voor gebruikers van een open elektrische buitenwagen.
Oordeel over de Volledigheid
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het specifieke wijzigingen en financiële tegemoetkomingen duidelijk beschrijft. Het biedt gedetailleerde informatie over de voorwaarden en bedragen die van toepassing zijn.
Rol van de Raad
De raad heeft de rol om het wijzigingsvoorstel te beoordelen, te bespreken en goed te keuren. Zij moeten ervoor zorgen dat de wijzigingen in lijn zijn met de doelstellingen van de Wet maatschappelijke ondersteuning en de lokale verordening.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen over de rechtvaardigheid en haalbaarheid van de voorgestelde inkomensgrens voor eigen bijdragen en de hoogte van de financiële tegemoetkomingen. Er moet ook worden overwogen of de kortingen voor gebruikers van een open elektrische buitenwagen passend zijn.
SMART Analyse en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van financiële tegemoetkomingen en inkomensgrenzen. Het is echter minder specifiek over de evaluatiecriteria voor de medische noodzaak van individueel vervoer. Er lijken geen duidelijke inconsistenties te zijn.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten of zij instemmen met de voorgestelde wijzigingen en deze willen implementeren.
Participatie
Het voorstel vermeldt niet expliciet hoe participatie van belanghebbenden is meegenomen in de besluitvorming. Dit kan een aandachtspunt zijn voor de raad.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet direct genoemd als relevant onderwerp in het voorstel. Echter, de keuze voor vervoersmiddelen en de financiële prikkels kunnen indirect invloed hebben op duurzaamheidsdoelstellingen.
Financiële Gevolgen
Het voorstel specificeert de financiële tegemoetkomingen per kilometer voor verschillende vervoersmiddelen. Er wordt echter niet aangegeven hoe deze kosten worden gedekt binnen het gemeentelijke budget. Dit is een belangrijk punt voor de raad om te overwegen.