18-12-2023 Commissie Samenleving
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 2.a Raadsvoorstel: Voornemen opvanglocatie voor asielkinderen. - 20:05
Samenvatting
De gemeente Leidschendam-Voorburg overweegt om een kantoorpand aan de Overgoo 5 in Leidschendam tijdelijk in te richten voor de opvang van alleenstaande minderjarige asielzoekers (14-17 jaar) tot eind 2026. Dit besluit komt voort uit de nationale crisis in de asielopvang en de verwachte invoering van de Spreidingswet, die gemeenten verplicht opvangplekken te realiseren. Het college van burgemeester en wethouders heeft in samenwerking met het COA een plan van aanpak opgesteld en wil de opvang realiseren na overleg met omwonenden en de gemeenteraad. Er wordt een inloopavond georganiseerd om omwonenden te informeren en hun input te verzamelen. De gemeente is verantwoordelijk voor de veiligheid rondom de opvanglocatie, onderwijs en jeugdhulp voor de kinderen. Het COA zorgt voor de begeleiding en veiligheid binnen de opvang. De financiële lasten voor de gemeente worden gedekt door het COA. De gemeenteraad wordt gevraagd om wensen en bedenkingen kenbaar te maken, waarna definitieve besluitvorming in januari 2024 wordt verwacht.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Raadsvoorstel voornemen tot opvang asielkinderen." Het voorstel betreft de tijdelijke opvang van alleenstaande minderjarige asielzoekers (AMV'ers) in het kantoorpand Overgoo 5 in Leidschendam. Het pand is geschikt voor maximaal 80 kinderen tussen 14-17 jaar en is beschikbaar tot eind 2026. Het college wil hiermee anticiperen op de verwachte spreidingswet en zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Het voorstel benadrukt het belang van overleg met omwonenden en de gemeenteraad, en de samenwerking met het COA voor de realisatie en het beheer van de opvanglocatie.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een gedetailleerde uitleg over de aanleiding, de keuze van de locatie, de samenwerking met het COA, en de betrokkenheid van omwonenden. Echter, meer details over de financiële dekking en de specifieke onderwijsvoorzieningen zouden de volledigheid kunnen verbeteren.
Rol van de raad:
De raad wordt gevraagd om haar wensen en bedenkingen kenbaar te maken via een procedure. Dit biedt de raad de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de uiteindelijke besluitvorming en de voorwaarden waaronder de opvang plaatsvindt.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij instemt met de opvang van asielkinderen op de voorgestelde locatie en onder de voorgestelde voorwaarden. Dit omvat keuzes over de duur van de opvang, de betrokkenheid van omwonenden, en de financiële dekking.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en een duidelijke acceptatie van alle betrokken partijen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking is niet volledig uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij aanvullende wensen en bedenkingen heeft en deze kenbaar maken aan het college. Dit kan via amendementen of moties.
Participatie:
Het voorstel benadrukt de participatie van omwonenden door middel van een inloopavond en de oprichting van een omwonendencommissie. Dit toont een duidelijke intentie om participatie te bevorderen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in het voorstel. De focus ligt meer op maatschappelijke verantwoordelijkheid en crisisoplossing.
Financiële gevolgen:
Het voorstel erkent dat er financiële gevolgen zijn, zoals de inzet van ambtelijke capaciteit. Het college wil dat het COA de overige kosten draagt. Er is echter geen gedetailleerd financieel plan of dekking uitgewerkt, wat een aandachtspunt is voor de raad.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Asielkinderen Opvanglocatie COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) Overgoo 5 Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (AMV’ers) Spreidingswet Omwonenden Bestuursovereenkomst Onderwijs Maatschappelijke verantwoordelijkheidVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 2.b Raadsvoorstel: Vaststellen aanvullende kredieten Fluitpolderplein. - 21:05
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft een voorstel ontvangen voor de verbouwing en verhuizing van de bibliotheek naar Fluitpolderplein 12. Het voorstel omvat een krediet van € 3.977.195, verdeeld in € 551.000 voor inventaris en € 3.426.195 voor bouwkosten. Er wordt ook een extra krediet van € 1.221.000 voorgesteld voor verduurzaming, met structurele kapitaallasten van € 56.810. Daarnaast wordt Fluitpolderplein 10 meegenomen in de verbouwing voor € 472.000, met kapitaallasten van € 21.966. Het plan omvat ook het herbestemmen van Fluitpolderplein 5 voor maatschappelijke verhuur. De verduurzaming is belangrijk vanwege de geplande warmtetransitie in de wijk. De gemeente heeft subsidies aangevraagd, maar deze zijn nog niet toegekend. Het project is ontwikkeld met input van inwoners en maatschappelijke organisaties, die wensen voor de bibliotheek van de toekomst hebben geuit. Het uiteindelijke doel is een moderne, duurzame bibliotheek die als ontmoetingsplek fungeert en samenwerking tussen sociale, culturele en educatieve partners stimuleert.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Raadsvoorstel vaststellen aanvullende kredieten Fluitpolderplein". Het voorstel vraagt de gemeenteraad om goedkeuring voor aanvullende kredieten voor de verbouwing en verhuizing van de bibliotheek in Leidschendam naar Fluitpolderplein 12. Het omvat de splitsing van het krediet voor inventaris en bouwkosten, verduurzaming van het pand, en de verbouwing van een aangrenzende locatie voor maatschappelijke verhuur. Het voorstel benadrukt de noodzaak van verduurzaming in lijn met de gemeentelijke transitievisie en de financiële implicaties van deze investeringen, inclusief de dekking vanuit gemeentelijke reserves.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met een duidelijke financiële onderbouwing en uitleg van de noodzaak voor de voorgestelde maatregelen. Het bevat echter veel technische details die de leesbaarheid kunnen bemoeilijken voor niet-ingewijden.
Rol van de raad:
De raad moet instemmen met de voorgestelde kredieten, de financiële dekking goedkeuren, en besluiten over de verduurzaming en herbestemming van de locaties.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de prioriteit van verduurzaming, de financiële risico's van extra investeringen, en de strategische keuze om maatschappelijke organisaties te huisvesten in plaats van panden te verkopen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en financiële ramingen. Er zijn geen grote inconsistenties, maar de afhankelijkheid van toekomstige subsidies kan een risico vormen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten over de goedkeuring van de aanvullende kredieten, de financiële dekking, en de strategische keuzes omtrent verduurzaming en maatschappelijke verhuur.
Participatie:
Het voorstel benadrukt een uitgebreid participatietraject met inwoners en maatschappelijke organisaties, wat heeft bijgedragen aan de planvorming.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een centraal thema, met nadruk op energiebesparing en voorbereiding op de warmtetransitie.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen omvatten extra kapitaallasten van € 56.810 voor verduurzaming en € 21.966 voor de verbouwing van Fluitpolderplein 10. De dekking komt uit gemeentelijke reserves, met een plan om de reserve duurzaamheid aan te vullen als de financiële situatie het toelaat.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verduurzaming Bibliotheek Fluitpolderplein Investeringskrediet Energiekosten Warmtepomp Zonnepanelen Participatietraject Maatschappelijke organisaties WarmtenetVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 2.c Raadsbrief: Beantwoording schriftelijke vragen fractie VVD inzake leegstand Damplein. - 21:50
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft op 5 juli 2023 een motie besproken over het verbeteren van de leefbaarheid in het Damcentrum. Inwoners en ondernemers hebben zorgen geuit over asociaal gedrag, eentonig economisch aanbod en een gebrek aan visie voor de toekomst van het gebied. De motie, ingediend door leden van D66, GBLV en CDA, benadrukt de kansen voor vergroening, recreatie en levendigheid. Het college wordt opgeroepen om een integraal stappenplan te ontwikkelen voor het Damplein en omgeving, met aandacht voor vergroening, economische visie, mobiliteit en handhaving. Er wordt € 25.000 vrijgemaakt voor snelle, eenvoudige maatregelen in samenwerking met inwoners en ondernemers, waarbij bestaande budgetten zoveel mogelijk worden benut.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Motie – Een fijn thuis aan de Sluis: Integraal verbeterplan Damcentrum
Samenvatting: De motie richt zich op het verbeteren van de leefbaarheid en aantrekkelijkheid van het Damcentrum in Leidschendam-Voorburg. Inwoners en ondernemers hebben zorgen geuit over de huidige situatie, waaronder overlast en een eentonig economisch aanbod. De motie roept op tot een integraal stappenplan voor het Damplein en omgeving, met aandacht voor vergroening, economische visie, mobiliteit, en handhaving. Het plan moet samen met inwoners en ondernemers worden ontwikkeld. Er wordt €25.000 gevraagd uit de incidenteel flexibele ruimte voor quickwins, en de kosten moeten zoveel mogelijk worden gedekt uit bestaande budgetten.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke aandachtspunten en een oproep tot actie. Het bevat echter geen gedetailleerde financiële analyse of concrete tijdlijnen voor alle voorgestelde maatregelen.
Rol van de Raad
De raad moet de motie beoordelen en besluiten of zij het college opdracht geeft om de voorgestelde maatregelen uit te voeren. De raad speelt een toezichthoudende rol bij de uitvoering van het plan.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen over de prioritering van middelen en aandacht voor het Damcentrum, en of de voorgestelde maatregelen in lijn zijn met de bredere gemeentelijke doelen en budgettaire beperkingen.
SMART en Inconsistenties
De motie is gedeeltelijk SMART: Specifiek en Relevant, maar mist concrete Meetbare doelen, Actiegerichtheid, en Tijdgebonden elementen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de haalbaarheid van de financiering is niet volledig uitgewerkt.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten of zij de motie aanneemt en het college de opdracht geeft om het integrale stappenplan te ontwikkelen en uit te voeren.
Participatie
De motie benadrukt participatie door te stellen dat het plan in samenspraak met inwoners en ondernemers moet worden ontwikkeld.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, met aandacht voor vergroening en het promoten van elektrische vervoersmiddelen.
Financiële Gevolgen
De motie vraagt om €25.000 uit de incidenteel flexibele ruimte voor quickwins. Er wordt voorgesteld om de kosten van de maatregelen zoveel mogelijk te dekken uit bestaande budgetten, maar een gedetailleerde financiële dekking ontbreekt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Damcentrum Leefbaarheid Vergroening Integraal verbeterplan Asociaal gedrag Economisch aanbod Handhaving Openbare ruimte Mobiliteitshubs MilieuzoneVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 3.b Raadsvoorstel: Vaststellen Financiele verordening 2023. - 22:50
Samenvatting
Het voorgestelde raadsbesluit betreft de vaststelling van de financiële verordening 2023 door de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg. De aanleiding voor deze aanpassing is de invoering van de Wet op de Decentrale Rekenkamers, die vereist dat het college vanaf boekjaar 2023 een rechtmatigheidsverantwoording opneemt in de jaarverantwoording. Dit moet de kaderstellende en controlerende rol van de gemeenteraad versterken en de interne processen verbeteren. De verordening is gebaseerd op een model van de VNG en bevat nieuwe artikelen (8-11) en een uitbreiding van artikel 12 over interne controle. Een belangrijke wijziging is de verhoging van het grensbedrag voor rapportage van investeringskredietafwijkingen van € 50.000 naar € 100.000, wat de kwaliteit van financiële rapportages moet verbeteren. Er zijn geen financiële gevolgen van het besluit en inwoners zijn niet betrokken bij de voorbereiding van het voorstel.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Raadsvoorstel Financiële Verordening 2023
Samenvatting: Het voorstel betreft de vaststelling van de financiële verordening 2023 voor de gemeente Leidschendam-Voorburg. De verordening is aangepast naar aanleiding van de Wet op de Decentrale Rekenkamers, die vereist dat het college vanaf boekjaar 2023 een rechtmatigheidsverantwoording opneemt in de jaarrekening. Dit moet de kaderstellende en controlerende rol van de gemeenteraad versterken. De verordening volgt grotendeels de modelverordening van de VNG en bevat wijzigingen zoals een verhoogde rapportagegrens voor investeringskredieten. Er zijn geen financiële gevolgen van het besluit en inwoners zijn niet betrokken bij de voorbereiding.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel is volledig in de zin dat het de noodzakelijke wijzigingen en de context van de nieuwe wetgeving duidelijk uiteenzet. Het bevat relevante informatie over de aanpassingen en de reden daarvoor.
Rol van de Raad
De raad heeft de rol om de financiële verordening 2023 vast te stellen. Dit houdt in dat zij de wijzigingen moeten beoordelen en goedkeuren, met name de toevoeging van de rechtmatigheidsverantwoording en de verhoogde rapportagegrens.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of zij akkoord gaan met de voorgestelde wijzigingen, waaronder de verhoging van de rapportagegrens voor investeringskredieten. Dit kan invloed hebben op de mate van controle en transparantie die de raad wenst te behouden.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, aangezien het betrekking heeft op de financiële verordening voor 2023. Het is meetbaar in termen van de invoering van de rechtmatigheidsverantwoording en de rapportagegrens. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om de financiële verordening 2023 vast te stellen, inclusief de voorgestelde wijzigingen.
Participatie
Er is geen participatie van inwoners of belanghebbenden geweest in de voorbereiding van dit voorstel. Dit kan een punt van overweging zijn voor de raad, afhankelijk van hun visie op burgerparticipatie.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is geen expliciet onderwerp in dit voorstel. Het richt zich voornamelijk op financiële rechtmatigheid en rapportage.
Financiële Gevolgen
Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan dit besluit, zoals aangegeven in het voorstel. Dit betekent dat er geen extra kosten of besparingen worden verwacht als gevolg van de vaststelling van de verordening.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Rechtmatigheidsverantwoording Financiële verordening 2023 VNG modelverordening Interne controle Kwaliteitsimpuls Beheersmaatregelen Rapportagegrens Investeringskrediet Transparantie Financiële rapportagesVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 3.c Raadsvoorstel: Vaststellen Controleverordening 2023. - 22:50
Samenvatting
Het voorgestelde raadsbesluit betreft de vaststelling van de controleverordening 2023 door de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg. De aanleiding voor deze aanpassing is de invoering van de Wet op de Decentrale Rekenkamers, die vereist dat het college vanaf boekjaar 2023 een rechtmatigheidsverantwoording opneemt in de jaarrekening. Deze verantwoording moet inzicht geven in de rechtmatigheid van het handelen van de gemeente en is bedoeld om de controlerende rol van de gemeenteraad te versterken en de interne processen te verbeteren.
De controleverordening regelt de uitvoering van de controle op financiën en naleving van regelgeving door de accountant, waarbij gebruik is gemaakt van een modelverordening van de VNG. Er zijn kleine wijzigingen aangebracht om de controle op de rechtmatigheidsverantwoording te integreren. Daarnaast is in artikel 5 lid 5 opgenomen dat het college een boardletter naar de raad stuurt na de interimcontrole, met aanbevelingen voor verbetering van processen en naleving van regels.
Er zijn geen financiële gevolgen van dit besluit en inwoners zijn niet betrokken bij de voorbereiding van het raadsvoorstel. Documenten die bij het voorstel horen, zijn onder andere de controleverordening 2023 en het raadsbesluit controleverordening 2023.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Raadsvoorstel controleverordening 2023
Samenvatting: Het raadsvoorstel betreft de vaststelling van de controleverordening 2023, die is aangepast naar aanleiding van de invoering van de Wet op de Decentrale Rekenkamers. Vanaf boekjaar 2023 moet het college een rechtmatigheidsverantwoording opnemen in de jaarrekening. Deze verantwoording is bedoeld om de gemeenteraad beter in staat te stellen haar kaderstellende en controlerende rol te vervullen. De controleverordening regelt de uitvoering van de controle door de accountant, inclusief de rechten en plichten van betrokken partijen. Er zijn kleine wijzigingen doorgevoerd om de controle op de rechtmatigheidsverantwoording te integreren. Er zijn geen financiële gevolgen en inwoners zijn niet betrokken bij de voorbereiding.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel is volledig in de zin dat het de noodzakelijke wijzigingen beschrijft die voortvloeien uit de nieuwe wetgeving. Het biedt voldoende context over de aanleiding en de verwachte impact op de gemeentelijke processen.
Rol van de Raad
De raad heeft de rol om de controleverordening vast te stellen. Dit versterkt hun kaderstellende en controlerende functie, vooral met betrekking tot de rechtmatigheidsverantwoording.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of zij akkoord gaat met de voorgestelde wijzigingen in de controleverordening. Dit omvat het accepteren van de nieuwe verplichtingen voor het college en de accountant.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de aanpassingen die moeten worden doorgevoerd. Het is tijdgebonden, aangezien het vanaf boekjaar 2023 van toepassing is. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om de controleverordening 2023 vast te stellen.
Participatie
Er is geen participatie van inwoners of belanghebbenden geweest in de voorbereiding van dit voorstel.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op financiële en bestuurlijke controlemechanismen.
Financiële Gevolgen
Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan dit besluit, zoals aangegeven in het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Controleverordening 2023 Rechtmatigheidsverantwoording Accountant College van burgemeester en wethouders Interne processen Boardletter VNG modelverordening Governance-structuren Interimcontrole Kaderstellende rolVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 3.d Raadvoorstel: Vaststellen zienswijze wijziging GR GGD en Veilig Thuis Haaglanden december 2023. - 22:50
Samenvatting
De gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft een raadsvoorstel ontvangen om een zienswijze vast te stellen en te verzenden met betrekking tot de wijziging van de gemeenschappelijke regeling (GR) van de GGD en Veilig Thuis Haaglanden. Deze wijziging is noodzakelijk vanwege de aanpassing van de Wet gemeenschappelijke regelingen, die de democratische legitimiteit van dergelijke regelingen moet vergroten. De wijzigingen zijn voornamelijk technisch van aard en betreffen onder andere tekstuele aanpassingen en de leesbaarheid van de statuten. Het voorstel is voorbereid in samenwerking met een werkgroep en afgestemd met diverse adviescommissies en het Algemeen Bestuur. Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan dit besluit en er zijn geen inwoners of belanghebbenden betrokken bij het opstellen van de zienswijze, aangezien het een wettelijke taak van de gemeenteraad betreft. Het college heeft een conceptzienswijze opgesteld ter ondersteuning van de gemeenteraad.
-
3603 Raadsvoorstel Vaststellen zienswijze Wijziging GR GGD en Veilig Thuis Haaglanden.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Raadsvoorstel Vaststellen zienswijze Wijziging GR GGD en Veilig Thuis Haaglanden
Samenvatting: Het voorstel betreft het vaststellen en verzenden van de zienswijze van de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg op de wijziging van de gemeenschappelijke regeling (GR) van de GGD en Veilig Thuis Haaglanden. Deze wijziging is noodzakelijk vanwege de aanpassing van de Wet gemeenschappelijke regelingen per 1 juli 2022, die voor 1 juli 2024 geïmplementeerd moet zijn. De wijzigingen zijn voornamelijk technisch van aard, gericht op het in lijn brengen van de GR met de nieuwe wetgeving. Er zijn geen financiële consequenties en er is geen betrokkenheid van inwoners of belanghebbenden vereist.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel lijkt volledig en gedetailleerd, met een duidelijke uitleg van de aanleiding, de procedure, en de inhoud van de wijzigingen. Het bevat ook een conceptzienswijze ter ondersteuning van de gemeenteraad.
Rol van de Raad
De rol van de raad is om een zienswijze te geven op het ontwerpbesluit van de wijziging van de GR. Dit is een wettelijke taak en onderdeel van de procedure om de wijzigingen te implementeren.
Politieke Keuzes
Er zijn weinig politieke keuzes te maken, aangezien de wijzigingen voornamelijk technisch van aard zijn en voortvloeien uit wettelijke verplichtingen. De raad kan echter beslissen of ze een zienswijze willen indienen en wat de inhoud daarvan zou moeten zijn.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, gezien de wettelijke deadline van 1 juli 2024. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten of ze de voorgestelde zienswijze willen vaststellen en verzenden aan het Dagelijks Bestuur van de GR GGD VT Haaglanden.
Participatie
Er is geen participatie van inwoners of belanghebbenden, aangezien het een wettelijke taak betreft en de wijzigingen technisch van aard zijn.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op technische en wettelijke aanpassingen.
Financiële Gevolgen
Het voorstel heeft geen financiële consequenties, en er is geen dekking nodig of aangegeven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wijziging Gemeenschappelijke regeling (GR) GGD en Veilig Thuis Haaglanden Zienswijze Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr) Technische wijziging Ambtelijke AdviesCommissies (AAC’s) Algemeen Bestuur (AB) Conceptzienswijze ParticipatieVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 1.a Opening, mededelingen en vaststelling agenda. - 19:30
J. Brokke - VVD
W.E.J. Jorissen - D66
J. Brokke - VVD
L. Vogelaar - D66
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J. Brokke - VVD
I. Inspreker - 1 - Inspreker
J. Brokke - VVD
C.A. Bos - D66
I. Inspreker - 1 - Inspreker
J. Brokke - VVD
I. Inspreker - 2 - Inspreker
J. Brokke - VVD
I. Inspreker - 3 - Inspreker
Th.J. Visser - CDA
I. Inspreker - 3 - Inspreker
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
I. Inspreker - 3 - Inspreker
J. Brokke - VVD
J.H.A. Voortman - VVD
I. Inspreker - 3 - Inspreker
J.H.A. Voortman - VVD
I. Inspreker - 3 - Inspreker
J.H.A. Voortman - VVD
J. Brokke - VVD
J.J. Koster - CDA
I. Inspreker - 3 - Inspreker
J. Brokke - VVD
I. Inspreker - 4 - Inspreker
J. Brokke - VVD
I. Inspreker - 4 - Inspreker
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
J.J. Koster - CDA
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
L. Vogelaar - D66
J. Brokke - VVD
J.H.A. Voortman - VVD
J. Brokke - VVD
J.H.A. Voortman - VVD
J. Brokke - VVD
E.C. Van Saltbommel - GBLV
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
E.R. van der Schaft - SP
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
J.J. Koster - CDA
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
E.R. van der Schaft - SP
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
J.J. Koster - CDA
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
L. Vogelaar - D66
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
J.J. Koster - CDA
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
L. Vogelaar - D66
J. Brokke - VVD
J.H.A. Voortman - VVD
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
E.R. van der Schaft - SP
J. Brokke - VVD
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
L. Vogelaar - D66
J.J. Koster - CDA
J. Brokke - VVD
L. Vogelaar - D66
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
J.J. Koster - CDA
J. Keus - Wethouder
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J.H.A. Voortman - VVD
J. Brokke - VVD
S.D. van den Heuvel - VVD
Th.J. Visser - CDA
S.D. van den Heuvel - VVD
J. Brokke - VVD
S.D. van den Heuvel - VVD
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J. Brokke - VVD
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
J. Brokke - VVD
E.R. van der Schaft - SP
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
M. Mathlouti - D66
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
J. Brokke - VVD
M. Mathlouti - D66
J. Brokke - VVD
B.B.M. Bremer - Wethouder
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
B.B.M. Bremer - Wethouder
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
B.B.M. Bremer - Wethouder
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
B.B.M. Bremer - Wethouder
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
B.B.M. Bremer - Wethouder
F.B. Wilschut - ChristenUnie
B.B.M. Bremer - Wethouder
J. Brokke - VVD
S.D. van den Heuvel - VVD
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J. Brokke - VVD
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
J. Brokke - VVD
W.J.B.M. Rosbenders - GBLV
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
J. Brokke - VVD
E.R. van der Schaft - SP
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
M. Mathlouti - D66
J. Brokke - VVD
B.B.M. Bremer - Wethouder
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
E.R. van der Schaft - SP
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
J. Brokke - VVD
C.A. Bos - D66
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J. Brokke - VVD
L.N.R. van der Linden - VVD
J. Brokke - VVD
W.F. Steutel - GBLV
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
M.W. Belt - Wethouder
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
M.W. Belt - Wethouder
J. Brokke - VVD
L.N.R. van der Linden - VVD
J. Brokke - VVD
M.W. Belt - Wethouder
J. Brokke - VVD
L.N.R. van der Linden - VVD
J. Brokke - VVD
B. Ogric - raadscommissielid
J. Brokke - VVD
C.A. Bos - D66
J. Brokke - VVD
N.A. van Weers - GroenLinks
J. Brokke - VVD
L.N.R. van der Linden - VVD
J. Brokke - VVD
W.F. Steutel - GBLV
J. Brokke - VVD
F.B. Wilschut - ChristenUnie
J. Brokke - VVD
Th.J. Visser - CDA
J. Brokke - VVD
M.W. Belt - Wethouder
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
J. Brokke - VVD
00:04:52 - 00:06:07 - 00:06:49 - 00:07:49 - 00:09:08 - 00:14:03 - 00:14:45 - 00:19:31 - 00:25:03 - 00:25:32 - 00:27:09 - 00:27:54 - 00:28:19 - 00:30:38 - 00:30:53 - 00:36:18 - 00:38:45 - 00:42:04 - 00:43:14 - 00:44:29 - 00:46:50 - 00:48:38 - 00:49:24 - 00:53:04 - 00:53:42 - 00:54:47 - 00:57:07 - 00:57:53 - 00:59:15 - 01:00:01 - 01:00:40 - 01:02:52 - 01:03:24 - 01:05:10 - 01:06:04 - 01:06:50 - 01:15:28 - 01:17:38 - 01:18:29 - 01:19:19 - 01:19:48 - 01:20:34 - 01:21:31 - 01:25:41 - 01:26:35 - 01:29:36 - 01:30:54 - 01:31:41 - 01:33:24 - 01:33:50 - 01:35:58 - 01:38:05 - 01:41:02 - 01:44:15 - 01:46:05 - 01:47:33 - 01:49:30 - 01:52:33 - 01:53:10 - 01:57:34 - 01:57:39 - 01:59:33 - 02:00:24 - 02:05:27 - 02:08:31 - 02:09:51 - 02:10:47 - 02:12:03 - 02:12:44 - 02:12:55 - 02:13:07 - 02:13:33 - 02:14:01 - 02:14:53 - 02:16:41 - 02:17:06 - 02:20:18 - 02:21:34 - 02:25:29 - 02:26:30 - 02:28:39 - 02:30:04 - 02:32:40 - 02:33:27 - 02:43:16 - 02:46:16 - 02:47:21 - 02:48:52 - 02:48:55 - 02:49:15 - 02:49:29 - 02:49:35 - 02:49:40 - 02:49:45 - 02:49:53 - 02:50:31 - 02:51:09 - 02:51:19 - 02:51:33 - 02:51:45